فرماندار سربیشه از آمادگی شهرستان از استقبال مسافران نوروزی در سال جدید خبر داد.

، محمدرضا لکزایی امروز در جلسه ستاد خدمات سفر این شهرستان با اشاره به احادیث ائمه اطهار پیرامون اهمیت و فواید سفر،گفت: نوروز ظرفیت مناسبی جهت معرفی ظرفیت ها و پتانسیل های شهرستان است.

وی ادامه داد: برنامه ریزی جهت ایجاد درآمدهای پایدار در روستاهای هدف گردشگری جز وظایف دستگاه های اجرایی به ویژه میراث فرهنگی است و آماده سازی ورودی شهرستان و معرفی این ظرفیت ها در آن مجموعه بسیار مهم است.

رئیس ستاد خدمات سفر شهرستان سربیشه معرفی جاذبه های گردشگری و صنایع دستی شهرستان را بسیار مهم دانست و افزود: باید از تمامی ظرفیت ها به ویژه ظرفیت فضای مجازی و صدا و سیمای استان استفاده کرد.

محمدرضا لکزایی به تقارن نوروز با ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: باید همراه با برنامه های شاد در نوروز شئونات اسلامی در این ماه پر برکت رعایت شود.

وی ادامه داد: در ایام نوروز با همکاری و همدلی کلیه دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید شایسته ترین خدمات را به مسافران نوروزی ارائه داد.

فرماندار سربیشه تصریح کرد: ارائه خدمات شایسته به گردشگران و مسافران نوروزی می تواند در افزایش جذب گردشگر تاثیرگذار باشد.

لکزایی با بیان اینکه در ایام نوروز همه دستگاه‌های اجرایی موظف به تعیین شیفت برای روزهای تعطیل هستند، افزود: ستاد بحران شهرستان باید در این ایام در آمادگی کامل باشد.

وی با اشاره به نظارت فرمانداری بر انجام کلیه فعالیت های‌ ستاد خدمات سفر، گفت: زیباسازی مبلمان شهری و ساماندهی تابلوها و علائم، تعیین مراکز درمانی فعال در ایام تعطیلات، اصلاح نقاط حادثه خیز در محورهای مواصلاتی شهرستان، لکه گیری معابر شهری و محورهای مواصلاتی ، پیگیری و نظافت و تامین سوخت پمپ گاز و بنزین باید توسط دستگاه های مربوطه توجه ویژه شود.

فرماندار سربیشه برنامه ریزی دقیق و نظارت بر فعالیت خودرو های شهری و بین شهری، آماده سازی و نظارت بر سرویس های بهداشتی و نمازخانه ها و آماده سازی مساجد و امامزادگان شهرستان با توجه به تقارن با ماه مبارک رمضان از دیگر اقداماتی است که باید توجه شود.

لکزایی تاکید کرد: تجهیز و آماده سازی مدارس هدف اسکان مسافران نوروزی، استقرار پایگاه های هلال احمر در مبادی ورودی شهر و نظارت بر قیمت و نرخ خدمات از جمله یدک کش ها، تعمیرگاه‌ها، فروشگاه‌ها، اغذیه فروشی ها و رستورانهای سطح شهر از دیگر اقدامات مهم ستاد خدمات سفر در شهرستان است.

در پایان هر یک از مدیران دستگاه های اجرایی ستاد خدمات سفر شهرستان سربیشه، فعالیت ها و اقدامات خود برای سال جدید را ارائه دادند.

نوشته و خبر نگار : احمد کاشانی  دبیر سرویس گردشگری و میراث و ا.حسن پور