ورود ۷۵۰ هزار دوز واکسن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به خراسان جنوبی

برای کنترل و پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان ۷۵۰ هزار دوز واکسن آنفلوانزا امروز ، وارد خراسان جنوبی می‌شود.

 مدیرکل دامپزشکی با بیان اینکه این واکسن با اولویت مرغداری‌های مجاور واحد درگیر بیماری و مرغداری های با تراکم بالای مرغ تخمگذار و مرغ مادر توزیع می‌شود.
دکتر اصغرزاده با بیان اینکه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دوز واکسن طی چند روز آینده وارد استان شود، افزود: هیچ مشکلی برای تأمین واکسن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان وجود ندارد.
وی گفت: واکسن‌ها به مرغداری‌هایی تعلق می‌گیرد که قبل از واکسیناسیون، نسبت به انجام آزمایشات لازم درخصوص عدم وجود بیماری آنفلوانزا مورد تأیید آزمایشگاهی قرار گرفته باشد.
اصغرزاده افزود: این تعداد واکسن در پی رخداد بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در دو واحد مرغداری شهرستان بیرجند وارد استان شده و برای سایر مرغداری‌ها قابلیت تزریق دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان گفت: واکسیناسیون در دو نوبت انجام خواهد شد که نوبت دوم پس از طی یک ماه تکرار خواهد شد.

وی گفت: خوشبختانه آنفوانزای تأیید شده در واحد مرغداری استان سویه ای است که تاکنون موردی از انتقال آن به انسان در کشور گزارش نشده است.
مدیرکل دامپزشکی استان با بیان اینکه تمامی محصولات مرغ و تخم مرغ زیرنظر دامپزشکی استان هیچگونه منعی برای مصرف ندارند، افزود: خروج محصولات مرغ و تخم مرغ از استان نیز هیچگونه منع خروج از استان را ندارند.
وی با بیان اینکه خوشبختانه جواب تست سه مرغداری دیگر در شهرستان بیرجند نیز منفی شده است، افزود: یک مرغداری مشکوک دیگر نیز نمونه گیری شده که جواب تست آن فردا مشخص می شود.
اصغرزاده منشا این بیماری را وجود پساب تصفیه خانه بیرجند دانست که توسط پرندگان آزاد پرواز از جمله کبوتر و سایر پرندگان منتشر شده است.
بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان یک بیماری مشترک بین انسان و پرندگان است.

لینک کوتاه خبر:

https://khabarvahonar.ir/news/?p=51597

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

رییس شورای اسلامی شهر بیرجند گفت: با همت و تاکید مدیریت استان مبنی بر ایجاد عدالت اجتماعی در شمال و جنوب شهر بیرجند، امروز شاهد ایجاد توزان منطقه‌ای در مرکز استان هستیم. ابراهیم تقی‌زاده روز دوشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی سه پروژه عمرانی در منطقه مهرشهر بیرجند که با حضور معاونان استانداری خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان برگزار شد، افزود: مقام و مسوول دولتی نیستم بلکه به عنوان خدمتگزار مردم در شورای شهر، از تلاش‌های مستمر استاندار خراسان جنوبی و مدیران اجرایی استان در این مدت قدردانی می‌کنم. وی اظهار داشت: یکی از اقدامات موثری که در این مدت شاهد بودیم، توازن منطقه‌ای بود تا نگاه به مناطق کمتر برخوردار شهر بیشتر و به مناطق برخوردار نزدیک‌تر شود. رییس شورای شهر بیرجند گفت: اگر توسعه منطقه گردشگری و تفریحی «بند دره» مورد اهتمام و توجه استاندار قرار گرفت از طرفی این دید را داشتند تا در شمال شهر نیز این قرینه رعایت شود لذا احداث بوستان‌ها و فضای سبز در منطقه کمتر برخوردار شمال شهر بیرجند در دست اقدام است. وی با اشاره به طرح سامانه حمل و نقل و ترافیک شهری بیرجند تصریح کرد: این طرح افق ۱۰ ساله آینده شهری را ترسیم، تبیین و مشخص کرد. تقی‌زاده گفت: طرح جامع مدیریت پسماند از دیگر طرح‌های مهم شهر بیرجند است تا نسبت به حفظ برند تمیزترین شهر کشور به صورت علمی، فنی و تخصصی در آینده با استقرار سازمان پسماند اقدام شود. وی تصریح کرد: پارک جنگی مشتمل بر ده‌ها پروژه‌، میدان اجتماعات و فرهنگسرای بیرجند از دیگر پروژه‌های مهم مرکز استان است که در دست اجرا بوده و به زودی افتتاح می‌شوند. رییس شورای شهر بیرجند افزود: اقدامات استاندار خراسان جنوبی قابل قیاس با هیچ دوره‌ای نیست همچنین تعامل و انسجام در این دوره بی‌نظیر و کم‌نظیر بود که مردم نتایج آن را امروز مشاهده می‌کنند. عملیات اجرایی سه طرح عمرانی شامل بوستان خطی مهرشهر، مدرسه ۶ کلاسه و مجموعه ورزشی مهر علوی امروز با حضور معاونان استانداری خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان در منطقه مهرشهر بیرجند آغاز شد. بوستان خطی مهرشهر به مساحت ۱۶ هزار و ۲۰۰ متر مربع با هدف افزایش امکانات رفاهی و فضای سبز در این منطقه از شهر بیرجند احداث می‌شود و ۸۰ میلیارد ریال برای تکمیل آن نیاز است.

رییس شورای اسلامی شهر بیرجند گفت: با همت و تاکید مدیریت استان مبنی بر ایجاد عدالت اجتماعی در شمال و جنوب شهر بیرجند، امروز شاهد ایجاد توزان منطقه‌ای در مرکز استان هستیم. ابراهیم تقی‌زاده روز دوشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی سه پروژه عمرانی در منطقه مهرشهر بیرجند که با حضور معاونان استانداری خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان برگزار شد، افزود: مقام و مسوول دولتی نیستم بلکه به عنوان خدمتگزار مردم در شورای شهر، از تلاش‌های مستمر استاندار خراسان جنوبی و مدیران اجرایی استان در این مدت قدردانی می‌کنم. وی اظهار داشت: یکی از اقدامات موثری که در این مدت شاهد بودیم، توازن منطقه‌ای بود تا نگاه به مناطق کمتر برخوردار شهر بیشتر و به مناطق برخوردار نزدیک‌تر شود. رییس شورای شهر بیرجند گفت: اگر توسعه منطقه گردشگری و تفریحی «بند دره» مورد اهتمام و توجه استاندار قرار گرفت از طرفی این دید را داشتند تا در شمال شهر نیز این قرینه رعایت شود لذا احداث بوستان‌ها و فضای سبز در منطقه کمتر برخوردار شمال شهر بیرجند در دست اقدام است. وی با اشاره به طرح سامانه حمل و نقل و ترافیک شهری بیرجند تصریح کرد: این طرح افق ۱۰ ساله آینده شهری را ترسیم، تبیین و مشخص کرد. تقی‌زاده گفت: طرح جامع مدیریت پسماند از دیگر طرح‌های مهم شهر بیرجند است تا نسبت به حفظ برند تمیزترین شهر کشور به صورت علمی، فنی و تخصصی در آینده با استقرار سازمان پسماند اقدام شود. وی تصریح کرد: پارک جنگی مشتمل بر ده‌ها پروژه‌، میدان اجتماعات و فرهنگسرای بیرجند از دیگر پروژه‌های مهم مرکز استان است که در دست اجرا بوده و به زودی افتتاح می‌شوند. رییس شورای شهر بیرجند افزود: اقدامات استاندار خراسان جنوبی قابل قیاس با هیچ دوره‌ای نیست همچنین تعامل و انسجام در این دوره بی‌نظیر و کم‌نظیر بود که مردم نتایج آن را امروز مشاهده می‌کنند. عملیات اجرایی سه طرح عمرانی شامل بوستان خطی مهرشهر، مدرسه ۶ کلاسه و مجموعه ورزشی مهر علوی امروز با حضور معاونان استانداری خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان در منطقه مهرشهر بیرجند آغاز شد. بوستان خطی مهرشهر به مساحت ۱۶ هزار و ۲۰۰ متر مربع با هدف افزایش امکانات رفاهی و فضای سبز در این منطقه از شهر بیرجند احداث می‌شود و ۸۰ میلیارد ریال برای تکمیل آن نیاز است.

پربحث ترین ها

پیشنهادی: