رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان‌ جنوبی گفت: موکب‌های استان تاکنون هشت میلیارد تومان کمک مومنانه را جمع‌آوری و بین نیازمندان توزیع کردند.

موسی جوینده  در گردهمایی خادمان موکب‌های اربعین حسینی خراسان جنوبی که در محل مجتمع غدیر بیرجند برگزار شد، افزود: مواکب خراسان جنوبی در ورود به کمک مومنانه واقعا خوب درخشیدند و در بسیاری از شهرها پیشگام بودند.

وی با بیان اینکه مردم خراسان در زمینه کمک به عتبات عالیات پیشگام هستند گفت: تاکنون ۵۰ موکب در خراسان جنوبی، مدیریت و فعال شده است که از این تعداد ۴۸ موکب ثبت و پروانه آنها صادر شده است.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان‌ جنوبی ادامه داد: از این تعداد، ۹ موکب در داخل خراسان جنوبی و در راستای خدمت‌رسانی به زائران پاکستانی برپا می‌شود.

وی عنوان کرد: درخواست ما این است که در ستاد اربعین کشور، خراسان جنوبی هم به عنوان استان معین تلقی شود چرا که بیشترین بار فعالیت‌ها در زمینه استقبال از زائرین پاکستانی در این استان است و در سال ۹۸ بیش از ۵۰ هزار ورودی زائر پاکستانی به خراسان جنوبی را داشتیم.

جوینده با تاکید بر اینکه مواکب اربعین حسینی باید به طور میدانی و ۱۰۰ درصد مدیریت کارها را برعهده بگیرند گفت: باید برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای انجام شود تا در میدان دچار مشکل نشویم.

وی اظهار داشت: براساس فتوای مقام معظم رهبری مدیران موکب‌ها می‌توانند از نذورات عام هزینه تلاش نیروی‌های خود را پرداخت کنند پس دست شما باز است تا بر امور مدیریت کامل داشته باشید.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان‌ جنوبی با اشاره به اینکه از امسال تا ۱۰ سال آینده با گرمای شدید در کشور عراق مواجه هستیم بیان کرد: باید در این خصوص برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود تا کمترین چالش برای زائرین اباعبدالله الحسین (ع) پیش آید.

وی افزود: از همین الان باید تمامی امکانات زیرساختی و سرمایشی موکب‌ها در نظر گرفته و مطالعات لازم انجام شود که در گرمای کشور عراق چه نوعی وسایل سرمایشی جوابگو است.

جوینده گفت: کار ما یک کار سیستمی و دقیق است که نیازمند مدیریت جدید، ویژه و میدانی است تا در فصل گرما دچار چالش نشویم.

وی عنوان کرد: موکب‌ها از اکنون زیرساخت‌های لازم را برای برگزاری اربعین حسینی آماده کنند البته پیش‌بینی عدم برگزاری اربعین حسینی مانند سال قبل وجود دارد.