رییس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: با پایان پنجمین روز نام‌نویسی داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، شمار داوطلبان حوزه‌های انتخابیه خراسان جنوبی به ۴۸ نفر رسید.

ناصر خوش خبر شامگاه پنجشنبه  افزود: ۲۰ نفر از این تعداد در پنجمین روز نام‌نویسی داوطلبان، ثبت‌نام کرده‌اند.

وی گفت: از مجموع داوطلبان نامزدی انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان خراسان جنوبی، هشت نفر در نخستین روز، هفت نفر در سومین روز، ۱۳ نفر در چهارمین روز و ۲۰ نفر در پنجمین روز ثبت‌نام کردند.

وی بیان کرد: از مجموع افراد ثبت‌نامی، ۱۴ نفر در حوزه انتخابیه بیرجند، خوسف و درمیان، ۱۰ نفر حوزه انتخابیه فردوس، طبس، بشرویه و سرایان، ۱۵ نفر حوزه انتخابیه قاینات و زیرکوه و ۹ نفر نیز در حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه نام‌نویسی کرده‌‍اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: داوطلبان نامزدی انتخابات مجلس یازدهم که تا پایان وقت امروز مراجعه کرده‌اند، ۴۴ نفر مرد و چهار نفر زن هستند.

وی با بیان اینکه چهار داوطلب زن در حوزه‌های انتخابیه «بیرجند، خوسف و درمیان» و «نهبندان و سربیشه» هستند افزود: همچنین از مجموع داوطلبان ۲۹ نفر زیر ۵۰ سال و ۱۹ نفر بالای ۵۰ سال سن دارند.

خوش‌ خبر درباره میزان تحصیلات داوطلبان گفت: از مجموع داوطلبان در این استان ۱۰ نفر دکترا، ۳۴ نفر فوق لیسانس، یک نفر لیسانس و سه نفر مدرک حوزوی دارند.

وی ادامه داد: همچنین چهار نفر دارای سابقه نمایندگی و ۱۲ نفر دارای سابقه داوطلبی هستند.

رییس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: ثبت‌نام داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تا ساعت ۱۸ روز شنبه ۱۶ آذر ادامه دارد لذا توصیه داریم داوطلبان نام‌نویسی را به روزهای آخر موکول نکنند.

نام‌نویسی داوطلبان نامزدی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از روز یکشنبه دهم آذر آغاز شد.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان و چهار حوزه انتخابیه شامل «بیرجند، درمیان و خوسف»، «قاینات و زیرکوه»، «نهبندان و سربیشه» و «فردوس، طبس، سرایان و بشرویه» دارد که داوطلبان در این استان می‌توانند از ساعت ۸ تا ۱۸ هر روز به فرمانداری‌های بیرجند، قاینات، فردوس و نهبندان مراجعه کنند.

خبرها حاکی از ثبت‌نام چهره‌های شاخص و همچنین جوان در چهار حوزه انتخابیه خراسان جنوبی دارد اما تا پنجمین روز هیچ یک از چهار نماینده فعلی مردم این استان در مجلس شورای اسلامی برای نام‌نویسی مراجعه نکرده‌اند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفند امسال برگزار می‌شود.