نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی به ضرورت بازگشایی و فعال شدن بازارچه‌های مرزی خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: زیرساخت‌های این استان (راه آهن، جاده و فرودگاه) نیازمند سرمایه گذاری و توجه ویژه دولت آینده است.

حسین خسروی اسفزار، امروز شنبه ۸ خرداد به خبرنگاران گفت: بار سنگین انقلاب بر دوش مستضعفان است و توجه به آن از اصلی ترین موضوعاتی است که از رئیس جمهور آینده انتظار می‌رود.

وی با اشاره به اهمیت انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، کرد: رعایت عدالت در امور اجرایی کشور به معنای اینکه هر چیزی در سر جای خودش باشد و نفع آن برای همه کشور است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با تشویق مردم به مشارکت حداکثری در انتخابات سرنوشت ساز ۱۴۰۰، افزود: رئیس جمهوری که منتخب ملت می‌شود باید تلاش کند آن چیزی را که وعده داده عملیاتی کند.

خسروی اسفزار با بیان اینکه از رئیس جمهور آینده و اهمیت توجه درباره احقاق حق و طبقات پایین دست جامعه انتظاراتی وجود دارد، تصریح کرد: حضرت علی(ع) دوبار مالک اشتر را به خدا قسم می‌دهد که حق طبقه پایین جامعه را در نظر بگیرد.

وی با بیان اینکه بار سنگین انقلاب بر دوش قشر مستضعف است، تصریح کرد: مردم ولایتمدار خراسان جنوبی ۲ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردند و باید وضعیت محرومیت و پراکندگی جمعیت این استان به صورت ویژه در شاخص‌های توسعه متوازن درنظر گرفته شود.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با بیان اینکه توجه بیشتر دولت آینده به این استان مرزنشین خلاف عدالت نیست، خاطرنشان کرد: امنیتی که در این منطقه مرزی حاصل است به همه کشور برمی‌گردد.

وی به ضرورت بازگشایی و فعال شدن بازارچه‌های مرزی خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: زیرساخت‌های این استان (راه آهن، جاده و فرودگاه) نیازمند سرمایه گذاری و توجه ویژه دولت آینده است.

خسروی با تاکید وزیر راه مبنی بر استفاده از ظرفیت و مشارکت بخش معادن در نوسازی و توسعه راه‌های استان، ادامه داد: پیگیر تسریع در تکمیل محور مواصلاتی معدن قلعه زری خوسف به شهداد کرمان از وزارت راه و شهرسازی هستیم.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی به اثرات ۲۰ سال خشکسالی و خسارت به کشاورزی و وضعیت منابع آبی استان خراسان جنوبی اشاره کرد و یادآور شد: بازسازی و مرمت قنوات و اصلاح شبکه فرسوده آب برای جلوگیری از هدررفت آن به اختصاص اعتبار نیاز دارد.