?سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در جلسه قدردانی از دست اندرکاران فعال طرح ملی پویش الف-ب ایران و استاندار خراسان جنوبی که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار گردید، وضعیت تولید آب و برق در استان را مطلوب ارزیابی کرد.
خوش خبر تأمین آب و برق را از زیرساخت های اساسی و حیاتی برای مردم دانست که رفاه اجتماعی را به ارمغان می آورد.
?وی کم بارش بودن در کنار تبخیر زیاد آب را از چالش های آبی استان برشمرد و گفت: باید با برنامه ریزی درست و منطقی از داشته ها و منابع آبی به صورت بهینه استفاده نمود.
?معاون استاندار به لزوم توجه به اصلاح الگوی مصرف اشاره و تأکید کرد: باید با کار فرهنگی مداوم، مصرف درست را در بین شهروندان نهادینه نماییم.
?خوش خبر با اشاره به طرح ملی پویش الف-ب ایران اظهار داشت: این طرح عظیم زمینه رضایتمندی اجتماعی را فراهم می نماید.
?وی در تشریح وضعیت تولید و مصرف برق در استان خاطر نشان کرد: استان با تولید ۷۳۳ مگاوات برق و شبکه توزیعی به طول ۱۹ هزار کیلومتر، ۳۸۵ هزار مشترک دارد.
?به گفته وی؛ در حال حاضر کلیه روستاهای بالای ۱۰ خانوار و تعداد کثیری از روستاهای بالای ۵ خانوار استان از نعمت برق برخوردار می باشند، ضمن این که علیرغم وجود تولید مناسب برق در خراسان‌جنوبی، بدلیل برودت هوا و محدودیت‌های تأمین گاز نیروگاه های کشور، ضرورت مدیریت مصرف در این ایام بیش از پیش احساس می شود.
?معاون استاندار به وضعیت آبی استان نیز اشاره کرد و گفت: در بخش آب شرب شهری، تنش آبی خاصی نداریم.
?خوش خبر ادامه داد: در تأمین آب شرب روستایی با استفاده از ظرفیت ماده ۵۶ طی دوسال آینده، تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان آبرسانی خواهند شد.

?شایان ذکر است: در این مراسم که به صورت تصویری و با حضور وزیر نیرو برگزار شد، از دست اندرکاران فعال طرح ملی پویش الف-ب ایران تجلیل شد و لوح تقدیری به همین مناسبت به استاندار خراسان جنوبی اهدا گشت.