مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: میزان کمبود حجم مخازن در مناطق شهری ۱۸ هزار مترمکعب و در مناطق روستایی استان ۱۵ هزار مترمکعب است.

حسین امامی، در جلسه ستاد پایش تنش آبی خراسان جنوبی در راستای بررسی پایداری آب شرب در تابستان۱۴۰۰ که با حضور ویدئوکنفرانسی مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برگزار شد، با اشاره به کاهش چشمگیر میزان بارندگی خراسان جنوبی در سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از وجود ۱۳۴حلقه چاه در بخش شهری استان و ۲۲۶ حلقه چاه در بخش روستایی برای تامین آب مورد نیاز خبر داد و افزود: ۳۰ شهر با جمعیت ۴۷۸هزار و ۷۸۶نفر و ۹۸۵روستا در استان تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب قرار دارند.

وی به اقدامات مورد نیاز برای تامین آب ۱۱ شهر دارای تنش آبی استان اشاره کرد و گفت: پروژه آبرسانی به درمیان با ۹۸ درصد پیشرفت، آبرسانی به طبس با ۱۵درصد و آبرسانی به بیرجند با ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است.

۳۸۱ روستا با تانکر آبرسانی می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی از پیش بینی آبرسانی به ۴۵۰ روستای استان در پیک تابستان با تانکر خبر داد و ادامه داد: ۱۳ درصد جمعیت روستایی استان زیر پوشش آبرسانی سیار قرار دارد که از مجموع روستاهای تحت پوشش و غیر تحت پوشش ۳۸۱ روستا با تانکر آبرسانی می‌شود.

امامی از آبرسانی به ۳۰روستای استان تا انتهای خردادماه و ۱۰۰روستا تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: در راستای کاهش میزان هدررفت آب نیز در سال جاری برنامه ریزی برای کاهش سه درصدی میزان پرت آب در این مجموعه انجام شده است.

وی به میزان اعتبار طرح‌های مشترک اجرای شده با سایر نهادها در راستای آبرسانی به مناطق روستایی اشاره کرد و ادامه داد: این شرکت طرح‌های مشترک آبرسانی را با بنیاد علوی به مبلغ ۴ میلیارد تومان، کمیته امداد امام خمینی(ره) به مبلغ ۷ میلیارد تومان، بنیاد برکت ۸ میلیارد تومان و بنیاد ابراهیمی ۲.۵میلیارد تومان انجام داده است.

امامی در خصوص اقدامات پیش بینی شده برای گذر از پیک تابستان در شهرستان طبس نیز گفت: با توجه به کاهش ۵۹ درصدی حجم سد نهرین که مهمترین منبع تامین کننده آب شهر طبس است با همکاری آب منطقه‌ای استان ظرفیت استفاده از سد دره بید برای تامین آب شهر فراهم شده که با این اقدام ۵۰ لیتر بر ثانیه به ظرفیت تامین آب شهر طبس افزوده می‌شود که تا ۷۰ لیتر بر ثانیه نیز قابلیت افزایش را دارد.

حمیدرضا جانباز، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز در این جلسه ضمن تقدیر از خدمات صورت گرفته در شرکت آب و فاضلاب استان و همکاری شرکت آب منطقه‌ای، خواستار تداوم فعالیت‌های شبانه روزی برای ارائه خدمات مطلوب به مردم خراسان جنوبی شد.

انتهای پیام