#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: انتقال ارزش های اسلامی، دینی و انقلابی با زبان هنر و شعر به مخاطبین سطح جامعه از جمله تکالیف این مجموعه است.

 ، به مناسبت روز ملی ادبیات آیینی و بزرگداشت محتشم کاشانی ، صبح شنبه ۸ مرداد ماه ۱۴۰۱، جمعی از شعرای آیینی استان با نماینده ولی فقیه دیدار کردند.

علی فرخنده در این دیدار با اشاره به جایگاه محتشم کاشانی در عرصه ادبیات آیینی کشور، عنوان کرد: خراسان جنوبی نیز در حوزه شعر و ادبیات دارای پیشینه و شخصیت های پرآوازه ای مانند حکیم نزاری و ابن حسام خوسفی و کسانی است که در حوزه ادبیات و شعر فعالیت داشتند و در حال حاضر نیز از حضور این افراد بهره مند هستیم.

وی به فعالیت ۴۱۶ شاعر در استان و ۲۴ انجمن ادبی اشاره کرد و افزود: در حوزه شعر و ادبیات، ارتقا سطح توانمندی شاعران استان را از طریق برگزاری کارگاه های ادبی در دستور کار داریم.

فرخنده پیشنهاد داد: هر ساله در آغازین روزهای محرم و به مناسبت روز ملی ادبیات آیینی، دیدار شعرای آیینی استان با نماینده ولی فقیه را به عنوان برنامه ای ثابت داشته باشیم تا بتوانیم از از قلم فرسایی و هنر این افراد نیز استفاده کنیم.

به گفته وی تکلیف ما در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی،  انتقال ارزش های اسلامی، دینی و انقلابی با زبان هنر خصوصا شعر به مخاطبین سطح جامعه است و این مهم ترین هنر ماست که امیدواریم در عرصه های مختلف به آن جامه عمل بپوشانیم.

مهدیه حسن پور نویسنده،خبرنگار،دبیر سرویس فرهنگی و هنری