مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در خراسان جنوبی گفت: سهم استان در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ۴۰۰ نفر است اما تاکنون بیش از ۵۰۰ نفر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.

مجتبی ابراهیمی روز دوشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: مرحله ارزیابی استعدادسنجی متقاضیان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به اتمام رسید.

وی گفت: براساس الگوی طرح توسعه مشاغل خانگی با انجام مطالعات، ساماندهی، بررسی، استعدادسنجی و توانمندسازی قرار است برای ۵۴ هزار و ۳۰۰ نفر از متقاضیان مشاغل خانگی در ۳۱ استان کشور زمینه ایجاد اشتغال فراهم شود.

وی ادامه داد: هدف از اجرای این الگو، تعامل با دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی دخیل در اجرای طرح و ارائه خدمات آموزش و مشاوره حضوری و غیرحضوری به متقاضیان مشاغل خانگی برای اتصال به بازار و ایجاد زیرساخت‌های بازاریابی و فروش محصولات مشاغل خانگی است.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: پس از ثبت‌نام، متقاضیان غربالگری و راستی‌آزمایی می‌شوند، سپس به متقاضیان آموزش‌ و مشاوره‌های عمومی و تخصصی و اتصال به بازار ارائه خواهد شد.

وی اظهار داشت: این دوره‌ها شامل برگزاری دوره‌های عمومی کسب و کار و کارآفرینی به صورت کاملا رایگان و همچنین دوره‌های تخصصی مرتبط با شغلی که انتخاب کرده‌اند با هماهنگی کارفرمای طرح ( اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی) و دستگاه تخصصی مربوطه آن شغل اجرا می‌شود.

ابراهیمی عنوان کرد: در مجموع افراد بین  هشت تا ۱۶ ساعت از آموزش‌های لازم به صورت کاملا رایگان برخوردار خواهند شد.

وی یادآور شد: پس از ثبت نام ۴۰۰ نفر در این طرح تیمی از همکاران جهاد دانشگاهی در سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال اقدام به ارزیابی‌های اولیه، استعدادسنجی افراد و راستی‌آزمایی اطلاعات ثبت شده می‌کنند.

ابراهیمی گفت: افرادی که ثبت نام کرده‌اند باید بین ۱۸ تا ۵۵ سال داشته و همچنین بومی و فاقد شغل باشند و بیمه کارفرمایی برای این افراد رد نشود که در خصوص این اطلاعات راستی آزمایی‌های انجام خواهد شد تا صحت آنها معلوم شود.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی یادآور شد: از امروز، یکم دی ماه فاز دوم طرح که آموزش و توانمندسازی افراد در رشته‌های انتخابی است، انجام می‌شود که آموزش‌ها به دلیل شرایط کرونایی مجازی و در بستر آفلاین و آنلاین برگزار می‌شود.