رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: از محل اعتبارات سال گذشته ۸۴۳ پروژه آب و خاک با اعتبار ۱۰۹ میلیارد تومان اجرا شده یا در دست اجرا است که باعث اشتغال موقت بیش از ۴۵۴۷ نفر و تثبیت ۳۱۰۷ نفر خواهد شد.

سال گذشته ۱۳ هزار و ۶۵۰ هکتار سامانه نوین آبیاری با اعتبار ۵۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در استان اجرا شد، این طرح‌ها در قالب ۴۶۲ پروژه انجام شده که باعث اشتغال موقت سه هزار نفر و تثبیت اشتغال ۱۲۰۰ نفر شده است.

وی اظهار کرد: همچنین سال گذشته ۱۸ پروژه مجتمع دامداری و گلخانه‌ای استان به مساحت ۲۶۷ هکتار و با اعتبار سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان احداث و تکمیل شده که باعث اشتغال موقت ۹۰ نفر و تثبیت اشتغال ۲۰۰ نفر شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: سال گذشته ۲۱۸ میلیارد تومان تسهیلات برای ۹۵۰۰ طرح پرداخت شده که بیشتر برای طرح‌های توسعه گلخانه‌ای و صنایع تبدیلی بوده است، در مجموع از محل پرداخت این تسهیلات و پروژه‌های اعتبارات تملک و دارایی جهاد کشاورزی ۱۱۵۰ اشتغال دائم ایجاد و اشتغال ۸۹۰۰ نفر تثبیت شده است.

قوسی بیان کرد: سال گذشته در مناسبت‌های مختلف ۷۶۹ پروژه با اعتبار ۱۶۴ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده که باعث اشتغال بیش از ۷۷۰ نفر شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی یادآور شد: براساس تفاهم‌نامه شرکت شهرک‌های کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی و استانداری خراسان جنوبی، برای احداث ۷۰۰ هکتار گلخانه، ۱۵۰ هکتار بارگاه بهداشتی زرشک، ۱۰۰ هکتار مجتمع دامپروری و ۵۰ هکتار احداث مجتمع‌های شیلات تعهد داریم.

قوسی خاطرنشان کرد: اکنون احداث ۶۴۰ هکتار گلخانه در شهرستان‌های مختلف استان مکان‌یابی و برای ساخت ۶۰۰ هکتار جواز تاسیس صادر شده است.