#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 استاندار خراسان جنوبی بر تقویت تعامل بین بخش خصوصی و دولتی در استان تاکید کرد و گفت: با این اقدام سه چهارم مشکلات استان حل می‌شود.

به گزارش خبر و هنر ، جواد قناعت  در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی افزود: یکی از اقداماتی که باید انجام دهیم تعامل بسیار نزدیک کمیسیون‌های مرتبط شورای گفت و گوی دولت با دستگاه‌های مربوطه است.

وی با بیان اینکه نباید بخش خصوصی، بخش دولتی را رقیب، مانع و مزاحم خود بیند، افزود: بخش دولتی نیز بخش خصوصی را غریبه، دشمن، فرصت طلب و پول‌خوار و …. نداند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه نرخ رشد اقتصادی استان سال قبل در حوزه کشاورزی رتبه ۲۸ و در صنعت رتبه ۳۱ اعلام شد، تاکید کرد: در این رتبه‌ها ما جمع به ویژه دولتی‌ها مقصر هستیم.

وی افزود: با ایجاد و تقویت تعامل بین بخش خصوصی و دولتی در استان سه چهارم مشکلات استان حل خواهد شد پس پا را فراتر گذاشته و نگاه ملی و فراملی داشته باشید.

قناعت تصریح کرد: شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی بالاترین مرجع تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در حوزه مسایل کلان استان می‌دانم و این تعارف نیست.

وی افزود: اگر نگاه‌ها فقط به دولت باشد، بدون شک بخش صنعت، کشاورزی و سایر حوزه‌های اقتصادی استان پیشرفت نمی‌کند بنابراین این شورا بالاترین مرجع تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی استان است.

استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: این شورا با تزریق ایده و خرد جمعی می‌تواند فضای کسب و کار را در استان تسهیل کرده و مشکلات و معضلات فرا روی سرمایه‌گذاران و  تولیدکنندگان بخش‌های خصوصی با بخش‌های دولتی را حل کند.

وی عنوان کرد: دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی باید با دقت کامل و وقتی که می‌گذارد، موضوعات اقتصادی استان را احصاء و به صحن شورا بیاورد.

قناعت با بیان اینکه نقش شورای گفت و گو از حیث حل مشکلات در بخش‌های صنعت، معدن و اقتصاد استان بسیار حائز اهمیت است، یادآور شد: در سال جدید جلسات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با توان، انگیزه، نشاط و جدیت بیشتر و بهتر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در جلسات بعدی کارها باید تخصصی‌تر شود، ادامه داد: اکنون برخی از مشکلات توسط بخش خصوصی مطرح شد که به نظر می‌رسد می‌توان در قالب جلسات کارشناسی و کمیسیون‌های مختلف با حضور معاونت اقتصادی آنها را رفع کرد و اگر مشکل حل شد، برای ارائه گزارش به جلسه شورا آورده شود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه نقش شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در حل مشکلات جدی است افزود: دولت و بخش خصوصی دو بال هستند که اگر یکی از آنها کار نکند موضوع اقتصاد و معیشت استان حل نمی‌شود.

وی تصریح کرد: انتظار نداشته باشید استاندار ریز به ریز مشکلات را حل کند، مدیران دستگاه‌های اجرایی مشکلات را احصاء، پیگیری و رفع کنند و استاندار باید در خصوص اخذ مجوزها و دریافت اعتبار بکوشد.

قناعت اظهار داشت: شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی ظرفیتی برای استان است که دستگاه‌های دولتی باید حداکثر استفاده را ببرند.

وی تاکید کرد: اگر در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اختلافی ایجاد شود، بنده طرف بخش خصوصی هستم.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: برخی استان‌ها زیرساخت دارند و به دنبال تعالی آن هستند اما ما بعد از ۳۵ تا ۴۰ سال هنوز به دنبال تامین زیرساخت‌ها هستیم.

قناعت اضافه کرد: ظرفیت‌هایی مانند وسعت استان، معادن، محصولات استراتژیک و سایر پتانسیل‌ها فرصت‌هایی هستند که باید از آن استفاده کرد.

وی یادآور شد: بدون بخش خصوصی، دولت قادر به انجام اقدامات و برخی ماموریت‌ها نیست و بدانید تهران، وزرا، دولت، بخش خصوصی برای شما کارخانه‌های فرآوری نمی‌زنند و خودمان باید نگاه جدید و نو ایجاد کنیم.

قناعت خطاب به بخش خصوصی استان هم گفت: برخی قوانین دست و پا گیر بوده و در اختیار استان نیست بنابراین درخواست داریم زود سنگر را خالی نکرده و عقب نشینی نکنید.

وی خطاب به بخش دولتی نیز افزود: اگر قوانین دست و پا گیر مربوط به داخل استان باشد، دستگاه‌های اجرایی پاسخ مثبت بدهند و اگر خارج از استان است موضوع را پیگیری و برای رفع آن تلاش کنید.

استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: رتبه‌های استان در اتاق بازرگانی کشور نشان می‌دهد اعضای اتاق تاکنون موفق عمل کرده‌اند و بخش خصوصی سرپا، موفق و آماده بکار است اما از این به بعد انتظار بیشتر است.

وی با تاکید بر اینکه فرمایشات و بیانات مقام معظم رهبری در خصوص بخش خصوصی تکلیف همه ما را روشن کرده است، عنوان کرد: یکی از ضعف‌های استان معرفی نشدن درست آن در سطح ملی است که باید استان را معرفی و در این زمینه گام برداریم.

توجه به توسعه معادن و تجهیزات و ماشین‌آلات معدنی، توجه به رونق و توسعه صنایع دستی، انتقاد از عدم حضور نمایندگان مجلس در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، درخواست ملاقات اتاق اصناف با استاندار، تشویق حضور سرمایه‌گذاران در استان، حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکنندگان، تعیین تکلیف معاونت اقتصادی استانداری، جلوگیری از خام فروسی معادن، تشویق و ترغیب استفاده از تولیدات داخلی، بکارگیری سرمایه‌هار خرد برای رونق امور، اعلام آمادگی حوزه قضایی استان برای حمایت از تولید و اشتغال، توجه به رفع موانع تولید و تسهیل آن، کمبود نقدینگی و مشکلات بانکی، اجرا نشدن برخی مصوبات ستاد تسهیل و رونق تولید توسط بانک‌ها، تلاش برای احیا واحدهای صنعتی و معدنی تعطیل شده، توجه به ایجاد بارگاه‌های زرشک و عناب از جمله موضوعاتی بود که توسط بخش خصوصی استان مطرح شد.