مستند آیت‌ الله اوحدی از علمای برجسته خراسان جنوبی به عنوان یک الگوی شایسته فرهنگی و مذهبی در صدا و سیمای این استان تولید شد.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی گفت: شبکه خاوران در آستانه برگزاری دومین اجلاسیه جامعه علما و طلاب شهرستان زیرکوه با هدف معرفی الگوهای شایسته فرهنگی و مذهبی استان تهیه مستند ۴۰ دقیقه‌ای را در دستور کار قرار داد.

علیرضا آینه‌دار افزود: در این مستند روایی تلاش شده تا با مصاحبه و بازسازی بخش‌هایی از زندگی آیت الله اوحدی به جنبه‌های مختلف زندگی و اخلاقی و خدمات ارزنده این عالم در زادگاهش پرداخته شود.

وی گفت: اشاره به احیا و تاسیس حوزه علمیه جعفریه زهان به عنوان قدیمی‌ترین حوزه علمیه خراسان جنوبی از دیگر بخش‌های این مستند است.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی بیان کرد: علی نانواباشی تهیه کننده، کارگردان و سرپرست گروه تدوین این مستند است، کار تصویربرداری آن را محمد امین زراعتکار و صدابرداری را علی اصغر زراعتکار انجام داده است.

آیت الله “محمد صادق اوحدی” عالم فرزانه و دانشمند توانا در علوم دینی، سال ۱۳۲۱ هجری قمری در خانواده مذهبی و عالم‌پرور دیده به جهان گشود. از سن ۱۰ تا ۱۵ سالگی در مدرسه جعفریه زهان از توابع شهرستان زیرکوه نزد والد خویش و سایر علمای محل تحصیل کرد و سپس در سال ۱۳۳۶ برای تکمیل تحصیلات رهسپار مشهد مقدس شد.

مرحوم آیت الله اوحدی در این سال با کسب اجازه از محضر آیت الله بروجردی حوزه علمیه زهان را دایر کرد و سال ۱۳۴۲ ساختمان مدرسه نیز به همت وی، تجدید بنا و در سال ۱۳۴۷ فعالیت مدرسه رسما شروع شد.

فعالیت علمی و تلاش این عالم بزرگوار در علوم مختلف علمی و مذهبی سبب شد تا آیت الله اوحدی از چهار مرجع عصر خویش اجازه اجتهاد دریافت کند.

قرار است مراسم بزرگداشت ایت الله اوحدی  ۱۵ تیر ماه جاری در زهان شهرستان زیرکوه برگزار شود.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور