دو هیئت‌ عزاداری خراسان جنوبی به دلیل رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی مقابله با کرونا تذکر گرفتند که در صورت تکرار، با آن‌ها برخورد قانونی می شود.

 

رئیس شورای هیئات مذهبی خراسان جنوبی گفت: تاکنون دو مورد تخلف در هیئت‌های عزاداری مشاهده شده که به صورت زبانی تذکر دریافت کردند و در صورت تکرار با آن‌ها برخورد خواهد شد.

او افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا شرایط ویژه‌ای را داریم و عزاداری‌ها باید در چارچوب دستورالعمل های  بهداشتی برگزار شود.

عباسی مقدم تصریح کرد: در سطح استان هزار و ۳۲۰ هیئت عزاداری فعال داریم.

رئیس شورای هیئات مذهبی خراسان جنوبی ادامه داد: ۳۰۰ هیئت عزاداری در شهرستان بیرجند و تعداد ۸۰ هیئت عزاداری فعال در سطح شهر بیرجند فعالیت می‌کنند.

او عنوان کرد: هیئات می‌توانند برای اجرای مراسم و مناسک ماه محرم در سامانه بیرق ثبت نام کرده و مجوز‌های مربوطه را کسب کنند.

عباسی مقدم اظهار کرد: جلساتی برای هیات‌های عزاداری برگزار شده و توجیهات و توضیحات کامل به آن‌ها ابلاغ شده و مسئولان هیئات نیز باید تعهد بدهند که برابر پروتکل‌های بهداشتی اقدام کنند تا تخلفی صورت نگیرد.

رئیس شورای هیئات مذهبی خراسان جنوبی ادامه داد: کاروان‌های اعلام عزای خودرویی در سطح شهر حرکت داشتند که مورد استقبال عمومی قرار گرفتند.