صنایع دستی شهرستان بیرجند در بیش از ۲۰ نمایشگاه داخلی و خارجی عرضه شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بیرجند گفتعرضه صنایع دستی بیرجند در ۲۰ نمایشگاه داخلی و خارجی: بیش از ۸۰ نفر از صنعتگران شهرستان بیرجند از ابتدای سال جاری تاکنون در ۲۵ نمایشگاه سراسری، بین الملی و خارج از کشور شرکت کرده اند.
فولادی افزود: این هنرمندان با صنایع تولیدی در ۲۵ رشته فعال در استان از جمله نساجی سنتی، تراش سنگ‌های قیمتی، چرم‌دوزی، سفال سنتی، معرق چوب و محصولات مسی در این نمایشگاه‌ها حضور یافته اند.
وی گفت: معرفی هر چه بیشتر تولیدات صنایع‌دستی و آشنایی مخاطبان و علاقه‌مندان با رشته‌های مختلف صنایع‌دستی با حضور در نمایشگاه‌های صنایع‌دستی کشور و جشنواره‌ها محقق می‌شود.
فولادی افزود: از آنجایی که تنها بازار فروش بیشتر تولیدات دستی، نمایشگاه‌های فصلی و مناسبتی است، برنامه ریزی‌های متعددی در راستای برپایی نمایشگاه دائمی برای فروش محصولات صنایع دستی صورت گرفته که امیدوارم در آینده نزدیک این مهم محقق شود.
وی گفت: برگزاری نمایشگاه‌های صنایع‌دستی علاوه بر ایجاد بازار فروش برای صنعتگران، عرصه رقابتی میان صنعتگران است که باعث افزایش کمیت و کیفیت تولیدات صنایع دستی و رونق هر بیشتر صنایع‌دستی می‌شود.