?استاندار خراسان جنوبی گفت:مساجد به جهت کارکردهای مختلفی که دارند، از مهمترین پایگاه های اجتماعی به شمار می روند.
معتمدیان با بیان این مطلب در دیدار رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان خاطرنشان کرد: با وجود راهبردهای متعددی که مساجد در صدر اسلام داشته اند، و کاردکردهای فراوان مساجد در جریان پیروزی انقلاب اسلامی، در حال حاضر تعداد انگشت شماری از آن رویکردها در مساجد فعال می باشند.
?وی ادامه داد: مساجد می توانند به علت جایگاهی که دارند در زمینه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی، نقش آفرینی کنند. ‌
?استاندار به فعال شدن گروه های اجتماعی در برخی مساجد استان اشاره کرد و گفت: برخی مساجد هم بسترساز فعالیت‌ های اقتصادی شده اند و اشتغالزایی را به همراه داشته اند.
?معتمدیان تأکید کرد: این تجربه های موفق باید به همه مساجد، تسری پیدا کند.
?وی سپس مساجد را از جمله نخستین کانون ها و مراکزی برشمرد که در جریان شیوع کرونا اقدامات درخور توجهی داشته اند، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گندزدایی، ضد عفونی کردن محلات، کمک به مدافعان سلامت و تأمین بسته های معیشتی برای اقشار کم درآمد و آسیب دیده از کرونا از جمله اقدامات مساجد استان در این ایام بوده است.
?استاندار در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و آغاز مراسم عزاداری، بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی و پروتکل های تعیین شده برای این ایام در مساجد تأکید کرد.
?معتمدیان متذکر شد: حفظ سلامت مردم از اصلی ترین مسایلی است که در همه امور باید مدنظر باشد.
?وی با تأکید بر اشاعه باور مذهب و عقلانیت، اظهار داشت: باید در راستای زنده نگهداشتن فرهنگ عاشورا، برای برگزاری مراسمی باشکوه و حتی پرشورتر از قبل از همه ظرفیت ها به ویژه فرصت فضای مجازی بهره برد.

?رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد نیز با بیان این که ۲۳۰۰ مسجد در سطح استان داریم، از برنامه های این مجموعه برای فعال سازی مساجد گفت.
?حجه الاسلام نوری خاطر نشان کرد: دو طرح پایش هیئت امنا و جوان سازی هیئت امنا از جمله برنامه هایی است که از سال ۹۷ در دستور کار مجموعه قرار گرفته است.
?وی، کمبود اعتبار و قطع شدن بیمه خدام را از مهمترین مشکلات مساجد استان برشمرد.
?شایان ذکر است: در این دیدار که به مناسبت روز جهانی مساجد انجام شد، استاندار درخصوص اختصاص اعتبار ویژه برای کمک به مساجد استان و همچنین تأمین اقلامی همچون ماسک و مواد ضد عفونی کننده دستورات لازم را صادر کرد.