حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه متاسفانه جهاد تبیین به شیوه زبانی کمتر در جامعه وجود دارد، گفت: اگر یک ناامیدی در سایه امپراطوری رسانه‌ای دشمن در بین نسل جوان ایجاد شود مشکل مربوط به ما است که نتوانسته‌ایم خدمات و واقعیت‌های جمهوری اسلامی را بیان کنیم.

، حجت الاسلام محمدرضا محمدی در دیدار با خبرنگاران مرکز استان خراسان جنوبی با اشاره به پیروزی جبهه مقاومت در فلسطین اظهار کرد: امیدواریم این جریان، گام‌های نهایی برای پیروزی مقاومت و نابودی اسرائیل جنایتکار باشد.

امام جمعه طبس در ادامه بیان کرد: امیدواریم بتوانیم با دعاهای خود به هر نحوی بتوانیم مددرسانی کنیم و پشتوانه و قوت قلبی برای مردم فلسطین باشیم.

وی با اشاره به اینکه استاندار خراسان جنوبی به دغدغه مقام رهبری یعنی «جهاد تبیین» جامه عمل پوشانده است، افزود: برگزاری تور راویان پیشرفت می‌تواند سبب آشنایی افراد مختلف با دستاوردها و خدمات نظام جمهوری اسلامی شود.

حجت الاسلام محمدی در ادامه گفت: حضور خبرنگاران در این تور به معنای مستندسازی است تا بتوانند در رسانه‌های جامعه هدف خود، این خدمات و دستاوردها را اطلاع‌رسانی کنند.

وی با اشاره به سخنی از امیرمومنان علی علیه السلام عنوان کرد: حضرت فرمودند که «شما را به خدا قسم، از جهاد در راه خدا با جان و مال و زبان غفلت نکنید» و جهاد جانی در نظام تجربه خوبی داریم و در دوران دفاع مقدس، رزمندگان اسلام، استکبار جهانی را به زمین زدند و این عزت و سربلندی را برای کشور به ارمغان آمد.

امام جمعه طبس با بیان اینکه امروز جبهه مقاومت محصول تفکر جهاد جانی ملت ایران است، افزود: اسرائیلی که ادعای قدرت برتر داشت امروز از جبهه مقاومت حماس فلسطین شکست خورده است و این به برکت نظام نفسانی جمهوری اسلامی است.

 

حجت الاسلام محمدی در خصوص جهاد مالی گفت: در آیات و روایات این موضوع آموزش داده شده است و نمود بارز جهاد مالی را در زمان شیوع کرونا و شکل‌گیری رزمایش مواسات به فرمان مقام معظم رهبری شاهد بودیم که مردم ولایت‌مداری خود را در قالب کمک‌های معیشتی و جشن‌های نیکوکاری به اثبات رساندند.

 

وی با بیان اینکه متاسفانه جهاد لسانی کمتر در جامعه وجود دارد، افزود: جهاد زبانی این است که به مردم بگوییم که نظام جمهوری اسلامی چه خدماتی انجام داده است و این نظام اصل پیروزی است و ادامه انقلاب در ۴۵ سال اخیر نیز یک معجزه محسوب می‌شود چرا که نمی‌خواستند انقلاب باقی بماند و در بخش‌های مختلف پیشرفت کند.

امام جمعه طبس در ادامه بیان کرد: امروز در بخش علمی رتبه ۱۱ جهان را داریم و نظام جمهوری اسلامی توانسته طی ۴۵ سال گذشته به جایگاه کشورهای برتر دنیا در بخش‌های مختلف علمی و تکنولوژی و بهداشتی و درمانی برسد.

حجت الاسلام محمدی گفت: ایران در حال حاضر رتبه اول جهان در زمینه شبکه گازرسانی را با وجود تحریم‌ها به خود اختصاص داده است و باید هویت ملی را در جوانان به تعبیر مقام معظم رهبری بپرورانیم.

وی با بیان اینکه امروز در طبس مردم تقاضای کمتری برای آب و گاز و … دارند، افزود: این موضوع نشان‌دهنده خدمات نظام است و باید به نسل جدید این موضوع را بیان کنیم.

امام جمعه طبس در ادامه گفت: در ارتباط با جهاد لسانی که مقام معظم رهبری بارها بر این موضوع تاکید داشته‌اند و اگر یک ناامیدی در سایه امپراطوری رسانه‌ای دشمن در بین نسل جوان ایجاد شود و به روح بی‌امیدی سوق دهد مشکل مربوط به ما است که نتوانسته‌ایم خدمات و واقعیت‌ها را بیان کنیم.

حجت الاسلام محمدی تاکید کرد: حیطه رسانه‌ها گسترده‌تر است و امیدواریم بتوانیم واقعیت‌ها را به تصویر بکشانیم و اگر دل در گرو این نظام داریم وظیفه ما است که به جهاد لسانی روی بیاوریم و این موضوع سبب می‌شود تا غرور ملی جوانان ما افزایش پیدا کند.

مهدی مرادی -مدیرکل دفتر حوزه استاندار خراسان جنوبی- نیز در این دیدار اظهار داشت: اولین تور رسانه‌ای راویان پیشرفت استان به منظور بیان دستاوردها با حضور رسانه‌ها امروز از طبس آغاز شده است.

وی در ادامه گفت: امروز در یک جنگ جهانی رسانه‌ای قرار داریم و دشمن به طرق مختلف نسل گذشته و جدید را مدیریت می‌کند و به سمتی می‌برد که دستاوردهای عظیم جمهوری اسلامی را نبینیم و کمبودها را بیشتر ببینیم.

مرادی بیان کرد: هدف از برگزاری این تور رسانه‌ای این است که واقعیت‌ها و دستاوردهای نظام جهوری اسلامی در خراسان جنوبی را بیان کنیم و اگر رسانه‌ها پیام نظام جمهوری اسلامی را نتوانند بیان کنند قطعا دشمن خواهد توانست آن را عوض کند.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور