?استاندار خراسان جنوبی از سیاست های اقتصاد مقاومتی به عنوان بهترین نسخه شفابخش برای حل مشکلات اقتصادی ، فرهنگی ، اجتماعی و…کشور نام برد.
ملانوری با بیان این مطلب در جلسه شورای اداری شهرستان نهبندان خاطر نشان کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی چگونه اقتصادمان را به نحوی پیش بیریم که در برابر تکانه های اقتصادی مقاوم باشد.
?وی به شعار یکی از سال های گذشته از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) با عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اشاره کرد گفت: این شعار راه برون رفت از همه چالش های موجود است.
?به گفته وی؛ اقتصادی که بر مدار فرهنگ ایرانی و اسلامی بوده، پیوست فرهنگی داشته باشد، همه برنامه های مدیریتی آن جهادی باشد و عزم ملی در حوزه های مختلف مدیریتی در راستای آن شکل بگیرد، راه برون رفت ما از مشکلات موجود است.
?استاندار به مباحث مطرح شده در حوزه های مختلف شهرستان نهبندان اشاره کرد و افزود: مباحث مطرح شده در حوزه های آب شرب، راه های روستایی و محورهای مواصلاتی، سلامت، توسعه و عمران روستایی و شهری و … در مصوبات سفر خواهد آمد اما حل و فصل آنها نیازمند هم افزایی و تعامل گسترده بین همه نیروهایی است که دغدغه توسعه نهبندان را دارند.
?ملانوری، موضوع آب شرب را مسئله بسیار مهمی خواند که باید به درستی مدیریت شود، سپس ادامه داد: اگر چه در زمینه ساخت راه ها در استان اقدامات خوبی در جریان است اما باید تلاش کنیم در این زمینه به میانگین کشوری برسیم.
?وی از جایگاه رفیع دهیاری ها و شهرداری ها در عمران و آبادنی کشور گفت: دهیاری و شهرداری به عنوان نهادهای عمومی غیر دولتی باید بیشتر فعال شوند و برای ایجاد درآمد های پایدار از ظرفیت های موجود در استان بهره ببرند تا بتوانند توسعه و عمران را در مناطق شهری و روستایی رقم بزنند.

?استاندار تصریح کرد:در حوزه مدیریتی، همه اختیارات به مدیران حوزه های مختلف، تفویض شده تا به دنبال خلق منابع باشند.
?ملانوری تأکید کرد: مدیران باید از بنگاه های بزرگ اقتصادی، بانک ها، فاینانس ها و سرمایه های بخش خصوصی برای رفع موانع اقدام نمایند.
?وی به ظرفیت های نهبندان اشاره کرد و گفت: این شهرستان به عنوان بهشت معدنی با داشتن ۲۳ نوع ماده معدنی و با بهره گیری بیش از پیش ظرفیت مرز می تواند در مسیر توسعه قرار گیرد البته این ظرفیت هاباید به ثروت تبدیل شوند تا بتوانند مشکلات منطقه را حل نماید.
?استاندار در پایان از راه اندازی ستاد توسعه خاوران گفت و متذکر شد: این ستاد، به دنبال ایجاد ساز و کاری است که بتواند سیاست های اقتصاد مقاومتی را به عنوان بهترین نسخه شفا بخش حل مشکلات اقتصادی ، فرهنگی، معیشتی و اجتماعی دنبال نماید.