?استاندار خراسان جنوبی گفت: پشتیبانی و حمایت مردم، مهمترین عامل در شکل گیری، تداوم و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران می باشد.
ملانوری با بیان این مطلب در همایش فرمانداران شهرستان های استان خاطرنشان کرد: در کنار همه عوامل مؤثر در دوام و پایداری نظام مقدس جمهوری اسلامی و جایگاه آن در دنیا، موضوع همراهی و مشارکت مردم در همه امور از مؤلفه های بسیار تأثیر گذار و غیرقابل انکار است.
?وی با تأکید بر تعبیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) از اقدامات معاندین و جنگ روانی شکل گرفته، تصریح نمود: معاندین و مخالفین نظام مدام بر این طبل می کوبند که مشارکت مهم نیست بلکه شکل گیری یک دولت جوان و انقلابی اهمیت بیشتری دارد در حالی که رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی)، مشارکت را پشتوانه نظام می دانند و بر آن تأکید دارند.
?استاندار متذکر شد: اگر چه دولت انقلابی و جوان مهم است اما همین دولت هم بدون پشتیبانی مردم، اقتداری نخواهد داشت.
ملانوری ادامه داد: به همان اندازه که انتخاب فردی اصلح،کارآمد، متعهد، متدین و سیاس برای نشستن بر کرسی ریاست جمهوری یا شوراهای اسلامی شهر و روستا مهم است، با همان میزان هم پشتیبانی و حمایت مردم از وی دارای اهمیت می باشد.
?وی تأکید کرد: هر چه میزان رأی مردم به افراد منتخب بیشتر باشد، اقتدارشان نیز بیشتر خواهد بود.

?استاندار با تقدیر از حضور پررنگ مردم در رژه خودرویی روز ۲۲ بهمن،علیرغم همه محدودیت های موجود، گفت: مردم در همه ادوار نشان داده اند که نظام برای شان مهم است و برای همین همیشه در صحنه حضور پیدا می کنند.
ملانوری اظهار داشت: در جریان انتخابات هم اگر برنامه ریزی درستی داشته باشیم، دقت لازم در همه امور صورت گیرد و رفتار ما به گونه ای نباشد که در اراده مردم خلل ایجاد شود، مردم با دید باز همراهی می کنند.
?وی،سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت را چهار موضوع بسیار مهم در جریان انتخابات برشمرد و گفت: مسئولیت تأمین سلامت و امنیت انتخابات به عهده ما به عنوان مجریان انتخابات است اما موضوعات رقابت و مشارکت، وظیفه خیلی از گروه ها، احزاب سیاسی، نهادهای مدنی، ریش سفیدان و افراد تأثیرگذار است.
?به گفته وی؛ این افراد می توانند با آگاهی بخشی و ایجاد انگیزه، آحاد مردم را به حضور هم در بحث رقابت هم مشارکت ترغیب نمایند.
?استاندار به فشارهای آمریکا و کشورهای وابسته به آن اشاره کرد که با هدف تضعیف مردم صورت گرفته و گفت: با وجود همه تهدیدهای موجود، به لطف اقدامات نظام، مداخله های دولت و همراهی مردم، شاهد تاب آوری بالای جامعه در برابر همه فشارها هستیم.
?ملانوری ادامه داد: در بحث مسایل اقتصادی هم علیرغم این که مشکلات جدی رقم خورد اما خوشبختانه در حال حاضر به ثبات نسبی رسیده ایم، اوضاع رو به بهبودی است و اتفاقات حوزه بین الملل نیز باعث شده رضایتمندی در بین اقشار و آحاد مردم بیشتر شود.
?وی، از اهمیت برگزاری انتخابات در جامعه بین المللی گفت و تصریح نمود:از آن جایی که افراد تأثیرگزار نظام، از شخص رهبری گرفته تا اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا به صورت مستقیم یا غیرمستقیم بر اساس رأی و نظر مردم انتخاب می شوند، لذا انتخابات ایران همواره برای جامعه بین الملل مهم بوده است.

?به گفته وی؛ به دلیل اهمیت این موضوع، معاندین همواره به دنبال این هستند که با طراحی سناریوهایی به پایداری نظام خدشه وارد کنند لذا باید برای برگزاری انتخابات سالم، امن و با مشارکت حداکثری اهتمام ورزیم.
استاندار خاطرنشان کرد: در راستای برگزاری انتخاباتی سالم باید اصل قانون مداری را رعایت کنیم و برای این کار، آموزش و مهارت آموزی همه عوامل اجرایی بسیار مهم است.
ملانوری ادامه داد: عوامل اجرایی باید قانون را بازخوانی کنند تا در روز انتخابات، درگیر ابهام و شبهه ای نباشند.
?وی اصل بیطرفی را نیز از مواردی برشمرد که باید مورد توجه عوامل اجرایی باشد و خاطرنشان کرد: بر اساس تأکید رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور و قانون، همه کسانی که در برگزاری انتخابات یا روند نظارت بر آن نقش دارند باید کار خود را بیطرفانه انجام دهند.
?به گفته وی؛ ما به واسطه جایگاه حقوقی و مسندی که نظام برای ما مهیا کرده، باید مراقب رفتار، گفتار، نوشته، رفت و آمد و منش خود باشیم تا مبادا شائبه طرفداری از فرد یا گروهی خاص را القاء نماییم.
?استاندار با تأکید بر این که رفتار و گفتار ما می تواند بر نظر مردم و در نهایت نتیجه انتخابات تأثیر بگذارد ، اظهار داشت: همه ناظران، بازرسان و مجریان انتخابات باید تلاش کنند که رأی مردم حاکم شود و کسی سرنوشت شان را در یک دوره ۴ ساله به دست بگیرد که خود انتخاب می کنند.
?ملانوری متذکر شد: ما باید همه تلاش خود را بکنیم که انتخابات بدون هیچ اعتراض و گلایه ای تمام شود ، رأی ها با مشارکت بالای مردم به صندوق ها ریخته شود و نتیجه انتخابات همان شود که مردم می خواهند.
?شایان ذکر است: این مراسم با حضور خوش خبر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، قهرمانی مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری و فرمانداران شهرستان های ۱۱ گانه همراه بود.