معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه گفت: امروز در جنگ اقتصادی که دشمنان امیدوارند، صبر و استقامت را از ملت ایران بگیرند باید از شهدا درس بگیریم.

حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی شامگاه پنجشنبه در دومین یادواره شهدای حقوقدان استان خراسان جنوبی که در محل حسینیه جماران بیرجند و با حضور استاندار خراسان جنوبی، جمعی از مسوولان و مردم برگزار شد، افزود: لازم است در صحنه حضور داشته باشیم تا با صبر، استقامت، تحمل، اسراف نکردن، پرهیز از تزویر، تلاش اقتصادی و با الگوگیری از شهدا در این جنگ موفق شویم.

وی گفت: شهدا اهل حضور در صحنه بودند و در سخت‌ترین شرایط جنگ تحمیلی در صحنه‌های مختلف پیوسته حضور داشتند.

معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه عنوان کرد: شهدا اهل اراده و همت بلند بودند و در صحنه‌های جنگ تحمیلی زیر رگبار، خمپاره، بمب‌ها، توپ و مسلسل کم نمی‌آوردند و استقامت داشتند.

وی افزود: دشمنان در جنگ نظامی عقب‌نشینی کردند اما بدانیم در جنگ اقتصادی امیدوار شدند و باید از شهدا برای استقامت در این جنگ درس بگیریم.

حجت الاسلام و المسلمین قدرتی گفت: اگر عزت و سربلندی در دنیا و آخرت را می‌خواهیم باید اهل استقامت، اراده قوی و همت بلند باشیم و در برابر دشمنان کم نیاوریم.

وی با بیان اینکه همه ما به‌خصوص مسوولان مدیون شهدا هستیم افزود: مدیرانی که چنین ویژگی را نداشته باشند و نتوانند از پست و مقام خود در مسیر صیانت از ارزش‌ها بهره بگیرند و خدای ناکرده به فکر درهم و دینار باشند، حلال مشکلات جامعه نخواهند بود.

معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران برای تحقق عدالت شکل گرفته و تا الان هم در راه مبارزه با فساد و بی‌عدالتی محکم ایستاده است، مشکلات و کاستی‌هایی هم در جامعه داریم اما وقتی انسان بیانیه گام دوم انقلاب را می‌خواند، امیدوار می‌شود که این انقلاب در گام دوم خود قطعا مبارزه با فساد و بی‌عدالتی را سرلوحه کار قرار می‌دهد.

وی گفت: با انتصاب آیت الله رییسی در چند سال گذشته توسط مقام معظم رهبری به ریاست قوه قضاییه این امید دوباره زنده شد که انقلاب هنوز بر ارزش‌های خود پافشاری می‌کند و بعد از انتخاب ایشان به عنوان رییس قوه مجریه امیدواریم که در این دولت در مسیر اجرای عدالت و نظارت و در راستای تحقق عدالت شاهد گام‌های بلندی باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین قدرتی گفت: هنوز چند ماه از عمر دولت نگذشته است، در تلاش هستند که مردم را ناامید کنند و همه کمی و کاستی‌هایی که از گذشته روی هم تل‌انبار شده یک شبه از این دولت مطالبه می‌کنند.

وی افزود: با انتصاب آقای اژه‌ای به سمت ریاست قوه قضاییه نیز همان مسیر با قوت بیشتر و با تدبیر و برنامه‌ریزی در مسیر مبارزه با فساد و تحقق عدالت ادامه دارد که این موضوع دشمنان را ناراحت و دوستداران نظام و انقلاب را امیدوار و شادمان می‌کند.

معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه گفت: در این برهه زمانی که سه قوه در یک مسیر و برای حل مشکلات و پیشرفت کشور همدل و هماهنگ هستند همه ما باید دست به دست هم دهیم و همکاری و همیاری داشته باشیم.

وی شاخصه اصلی شهدا را ولایت‌مداری برشمرد و افزود: اگر بتوانیم زیر پرچم ولایت باشیم، مسیر و هدف را گم نخواهیم کرد، وظیفه را به‌موقع تشخیص خواهیم داد و دشمن را خواهیم شناخت.

حجت الاسلام و المسلمین قدرتی تاکید کرد: همه ما مدیون شهدا هستیم و باید برای عاقبت بخیری ادامه دهنده راه آنان باشیم.

وی با اشاره به تکلیف همگان برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: رهبر معظم انقلاب تاکید دارند که یاد و خاطره شهدا را گرامی بداریم و این یک وظیفه عقلی، ملی و شرعی است.

معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه شهدا برای جوانان به عنوان الگو معرفی شود گفت: اگر صبر می‌کردیم که دشمن سند ۲۰۳۰ را بر جامعه ما تحمیل می‌کرد، یکی از اهداف خبیثانه این سند، فراموشی نمادهای انقلاب و فرهنگ ایثار و شهادت بود.

وی با بیان اینکه هزینه کردن برای گرامیداشت یاد شهدا در واقع سرمایه‌گذاری برای معرفی الگوهای برتر به جوانان و مقابله با توطئه دشمنان است افزود: مدیران آینده کشور در آموزش و پرورش تربیت می‌شوند که با تدابیر رهبر معظم انقلاب، دشمن نتوانست به اهداف شوم خود در اجرای سند ۲۰۳۰ برسد.

حجت الاسلام و المسلمین قدرتی گفت: وقتی نسل جوان جامعه ما با الگوهایی همچون شهدا آشنا شود، می‌توانند پاسدارانی برای حفظ ارزش‌های نظام، انقلاب و استقلال کشور باشند.

وی با اشاره به اینکه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نه تنها برای کشور ما بلکه برای جهان بشریت عزت آفرید افزود: دشمنان هرچه تلاش کنند نخواهند توانست این چهره نورانی، مشعشع و خورشید تابان را که با وجود خودش نه تنها در زمان حیات بلکه امروز هم بعد از شهادت همچنان به تمامی حق‌طلبان و آزادیخواهان گرما می‌دهد، مخدوش کنند.

معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه با بیان اینکه پیامبران و اولیای الهی مبعوث شدند تا انسان‌ها در مسیر بندگی خدا باشند گفت: شهدا نیز تلاش کردند با سخن، قلم و جان خود نورافشانی کنند و مسیر حق را به جامعه بشریت نشان دادند لذا مدیون شهدا هستیم و باید فرهنگ شهدا را توسعه دهیم.

وی تنها راه برون‌رفت از مشکلات و بن‌بست‌های کشور را ترویج فرهنگ بسیجی و شهادت دانست و گفت: امروز دشمن درصدد است با تبلیغات رسانه‌ای و ایجاد فتنه ما را خسته و ناامید کند اما به نتیجه نخواهد رسید چون خداوند با صابرین است.

حجت الاسلام و المسلمین قدرتی افزود: امروز در کشورهای جهان از کشته‌شدگان در جنگ‌هایی که اساس آن باطل است، تقدیر می‌شود و برای آنان ارزش قائل هستند لذا ما باید فرهنگ شهدا را در جامعه تبیین، تثبیت و توسعه دهیم.

وی تصریح کرد: کسانی که می‌توانند بن‌بست شکن باشند، موانع را بردارند، خدمتگزار باشند و جامعه را به سمت عزت و سربلندی ببرند، افرادی هستند که فرهنگ شهدا و بسیجیان را باور داشته باشند.

معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه گفت: ما باید در این مجالس، شهدا را به جوانان و نوجوان معرفی کنیم و از آنجایی که انسان در زندگی خود در هر زمینه‌ای نیاز به الگو دارد، جامعه نیازمند الگوهای شایسته‌ای است که می‌توانند گره‌ها را از زندگی باز کنند و این الگوها شهدا هستند.

وی افزود: دشمنان در فضای مجازی تلاش می‌کنند افراد دیگری را برای جوانان ما الگو معرفی کنند که باید در مقابله با دشمنان در فضای مجازی الگوهای واقعی نظام و انقلاب را به جوانان معرفی کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین قدرتی گفت: شهدا اهل ارتباط با خداوند بودند و خداوند در زندگی شهدا و بسیجیان ما موج می‌زند بنابراین نمی‌شود ادعا کرد که با شهدا هستیم اما ارتباط با خداوند در زندگی ما کمرنگ باشد.

وی اخلاص در عمل را از دیگر ویژگی‌های بارز شهدا برشمرد و گفت: شهدا اهل تقدیرنامه، عنوان و پست دنیوی نبودند بلکه با خداوند متعال معامله کردند و به همین دلیل شیطان نتوانست در آنان نفود و شهدا را منحرف کند.

معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت یاد و نام شهدای حقوقدان استان خراسان جنوبی گفت: برخی جرایم خشن که در برخی استان‌ها وجود دارد در خراسان جنوبی کمتر مشاهده می‌شود و بسیار ارزنده است.

وی افزود: در مسیر مبارزه با جرایم و آسیب‌های اجتماعی که جامعه ما درگیر شده نیز شهدا به عنوان الگو می‌توانند ما را کمک کنند و هوشیار باشیم که دشمن به تکثیر آسیب‌های اجتماعی دلخوش کرده است.

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی هم در این آیین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۲ هزار شهید استان گفت: باید با برگزاری این یادواره‌ها، شهدا را در برابر چشم خود ببینیم و راه شهدا و آرمان‌هایی که برای تحقق آن به شهادت رسیدند، را ادامه دهیم.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی افزود: شهدای عزیز در جایگاه بسیار بالا و والا قرار دادند و به تعبیر قرآن نزد پرودگار روزی می‌خورند لذا نیاز ندارند که برای آنان محفل و مجلس و گرامیداشت برگزار کنیم هرچند وظیفه ماست اما ما هستیم که نیازمندیم و حضور در این مجالس برای سعادت ما ضرورت دارد.

وی گفت: بعد از اینکه شهدا به وظیفه خودشان عمل کردند و خون و جان خود را پای نهال انقلاب ریختند ما هم باید پاسخ قانع‌کننده در برابر خداوند متعال در قبال شهدا داشته‌ باشیم.

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی اظهار داشت: با تشکیل کمیته‌های متعدد، تلاش‌های زیادی برای برگزاری یادواره شهدای حقوقدان استان صورت گرفت و امشب این مجلس با ارزش و نورانی برگزار شد که امیدواریم همه ما دین خود را به‌خوبی در برابر مجاهدت شهیدان و ایثارگران ادا کنیم.

استان خراسان جنوبی حدود ۲ هزار شهید را تقدیم نظام و انقلاب کرده است که از این تعداد ۶ شهید والامقام شهدای حقوقدان هستند.