رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی از صادرات محصولات دانش‌بنیان استان به ۱۰ کشور خبر داد و گفت: طی سال گذشته این محصولات به ارزش یک میلیون و ۱۲۰ هزار دلار صادر شده است.

، حسن مجیدی صبح دوشنبه در نشست خبری تشریح برنامه های هفته دولت بیان کرد: در حال حاضر ۴ مرکز رشد در استان فعال است.

وی با بیان اینکه در مرکز بیرجند ۹۱ واحد فناور، مرکز فردوس ۳۵ واحد، قاین ۲۹ و طبس ۹ واحد فناور حضور دارند، افزود: در مجموع تعداد واحدهای فناور استان ۲۰۵ واحد بوده که در دولت سیزدهم شرکت‌های امور موسساتی ۶۰ درصد و دانش بنیان‌ها ۶۵ درصد افزایش یافته است.

مجیدی از صادرات محصولات دانش‌بنیان خراسان جنوبی به ۱۰ کشور خبر داد و گفت: سال ۱۴۰۱ این محصولات به ارزش یک میلیون و ۱۲۰ هزار دلار به کشورهای دیگر صادر شد.

وی با بیان اینکه نرم‌افزارهای آموزشی، محصولات پتروشیمی، محصولات پلیمری، فرآورده‌های دام و طیور، ابزار سنجش الکترونیک و محصولات فرآوری شده صنایع غذایی از جمله محصولات صادر شده است، گفت: این محصولات عمدتا به کشورهای افغانستان، پاکستان، کشورهای حوزه خلیج فارس و عراق صادر شدند.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی از راه اندازی سامانه «نان»، سامانه نظام ایده ها و نیازها، بیان کرد: در راستای راه اندازی این سامانه، دستگاه ها، مجموعه ها و صنایع نیازهای شان را اعلام کرده و فناورها برای این نیازها ایده ارائه می کنند.

مجیدی بیان کرد: سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای با ۱۶ دستگاه اجرایی منعقد شد تا نیازهای این دستگاه‌ها احصا و با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان، به تامین نیازهای فناورانه پرداخته شود.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور