رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در سومین سفرش به خراسان جنوبی، از پرداخت ۵۴۰میلیارد تومان اعتبار برای توسعه استان خبر داد.
دکتر نوبخت در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار صداوسیما در فرودگاه طبس گفت: در سفر قبلی برای توسعه این استان مستعد قرار شد ۹۴۰میلیارد تومان در سال‌های ۹۸و۹۹ برای پروژه‌های زیربنایی اختصاص یابد که از این رقم ۵۴۰میلیارد تومان به استان پرداخت شد.
وی افزود: مابقی این اعبتارات تا پایان امسال فرصت است که ما پروژه‌های زیربنایی را تقویت خواهیم کرد تا استعداد و قوه به فعلیت تبدیل شود.
نوبخت گفت: در سفر قبل به خراسان جنوبی ۱۰هزار واحد مسکونی بویژه در روستا‌ها پیش بینی شد که در کمتر از یک سال ۲هزار واحد را تحویل دهیم و امروز در این سفر ۵هزار واحد مسکونی دیگر که آماده بهره برداری است کلید آن تحویل قشر نیازمند خواهد شد.
وی افزود: همچنین برای ۵هزار واحد دیگر که عمدتا برای افراد محروم شهر‌ها و یا مناطق شهری هستند کلنگ آن به زمین زده می‌شود و کار اجرایی آغاز می‌شود.
نوبخت گفت: برای توسعه استان و جهش تولید تعدادی طرح پیش بینی شده که در قالب تفاهم نامه‌ای در استان منعقد خواهد شد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: در خصوص پنل‌های خورشیدی هم ۷هزار و ۵۰۰واحد در نظر گرفته شده و علاوه بر آن ۵هزار نفر دیگر از طریق تفاهم نامه مرتبط با صنایع دستی داریم که زمینه اشتغال ۱۰هزار و ۵۰۰نفر فرصت دیگر به استان اضافه می‌شود.
وی گفت: بر اساس گزارش استاندار خراسان جنوبی با توجه به اجرای طرح‌های زیزبنایی نرخ بیکاری استان به کمترین مقدار رسیده که امیدواریم با ۱۰هزار و ۵۰۰فرصت شغلی جدید در استان بتوانیم خراسان جنوبی را به عنوان استان نمونه در کشور معرفی کنیم.رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی خواستار تأمین اعتبار فوری و اختصاصی برای موزه دفاع مقدس استان شد