معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی گفت: برخی از دستگاه های اجرایی استان برای نصب کنتور هوشمند روی چاه ها همکاری نمی کنند.

، حجت الاسلام وحدانی نیا در دومین جلسه کارگروه پیشگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه‌ها و حاشیه سد‌های خراسان جنوبی گفت: اطلاع رسانی در خصوص چاه‌های غیرمجاز باید از طریق فرمانداری‌های شهرستان‌ها به دهیاری‌ها صورت گیرد.

وی افزود: در خصوص نصب کنتور چاه ها، برخی از دستگاه‌های اجرایی همکاری نمی‌کنند که در این جلسه بر معرفی آن‌ها به دادگستری و سازمان بازرسی تأکید شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی با تاکید بر مدیریت پساب در استان گفت: شهرک صنعتی بیرجند نیز می‌تواند از پساب بهره ببرد.

حجت الاسلام وحدانی نیا افزود: همچنین باید در خصوص آبیاری دشت‌ها و زمین‌ها به صورت غرقابی پیگیری‌های لازم انجام شود تا کار اجرای سیستم‌های آبیاری نوین انجام شود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: چاه غیرمجاز دستگاهی در استان نداریم و چاه‌های موجود نیز در کنار رودخانه‌های فصلی حفر شده اند.

پور جعفر با بیان اینکه در هر سال باید حدود ۶۰ چاه غیرمجاز را پر کرد، افزود: پارسال بیش از ۱۰۰ چاه را در استان پر و مسدود کردیم و باید چاه‌های غیرمجاز در کنار چاه‌های آب شرب در اولویت پر شدن و انسداد قرار گیرند.

وی گفت: برخی از چاه‌ها با تذکر به صاحب آن و رضایت او پر شده اند و منصوبات چاه نیز به فرد تحویل داده شده است، اما چاه‌هایی که با دستور قضایی مسدود شوند، منصوبات آن‌ها نیز ضبط خواهد شد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی افزود: مطالعات برای بررسی حریم رودخانه‌ها انجام شده و اعتبارت خوبی نیز به این حوزه اختصاص یافته است.

پور جعفر گفت: هزار و ۵۰۰ کیلومتر برای مطالعه حریم بستر رودخانه تعهد داریم و اگر کسی اعتراضی در این خصوص داشته باشد، بررسی‌های لازم انجام خواهد شد.