?معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: اعتبارات ویژه ای برای بیمه هنرمندان صنایع دستی تخصیص یافت.
عابدی با بیان این مطلب در جلسه تبیین فرآیند اجرای خوشه های صنایع دستی استان خاطرنشان کرد: با مساعدت استاندار مبلغ یک میلیارد و ۶۳۰ میلیون تومان به حساب صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر استان واریز شده است.
?وی تأکید کرد: این مبلغ برای بیمه نمودن ۳ هزار صنعتگر صنابع دستی استان تخصیص یافته است.
?معاون استاندار با اشاره به تفاهم نامه مشترک سازمان برنامه و بودجه کشور واستانداری خراسان جنوبی و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تصریح نمود: در راستای این تفاهم نامه ۳ هزار شغل در زمینه خوشه های صنایع دستی در استان ایجاد می شود.
?عابدی بر پیگیری، تأمین وجذب تسهیلات تخصیص یافته به این طرح تأکید نمود.
?وی متذکر شد: پرداخت تسهیلات به صنعتگران صنایع دستی و راه اندازی کارگاه های تولیدی، علاوه بر درآمدزایی، موجب ایجاد اشتغال پایدار خواهد شد.
?به گفته وی؛ هماهنگی بین دستگاه‌ها، تحقق طرح خوشه‌های صنایع‌ دستی را در کمترین زمان ممکن، مقدور می سازد.
?معاون استاندار با اشاره به جلسات هفتگی مکرر با حضور دستگاه های متولی درخصوص بررسی شرایط تحقق طرح خوشه های صنایع دستی و ایجاد ۳ هزار شغل مرتبط، تصریح نمود: صنعتگران در این طرح از تسهیلات ویژه ای برخوردار می شوند.
عابدی با بیان اینکه دوره بازپرداخت این تسهیلات قرض‌الحسنه ۳ ساله است، گفت: پرداخت کمک بلاعوض ۳ تا ۵ میلیون تومانی بسته به رسته هنری نیز از دیگر برنامه های حمایتی از صنعتگران مدنظر می باشد.
?شایان ذکر است: در سفر ۲۲ خرداد ماه رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به خراسان جنوبی، در جمع ۴ تفاهم‌ نامه اشتغالزایی که به امضا رسید،