#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

فرماندار خوسف اظهار کرد: توجه به جایگاه فرهنگی و مذهبی شهرستان خوسف باید در رأس برنامه‌های نوروزی قرار گیرد.

محمدعلی آخوندی، فرماندار خوسف، در دومین جلسه ستاد خدمات سفر این شهرستان با اشاره به تعطیلی سراسری دو ساله در اثر شیوع کرونا، گفت: امسال باید با برنامه‌ریزی دقیق فرهنگی از فرصت پیش رو برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری و فراهم کردن زمینه درآمدزایی مردم با توان‌ بخش دولتی و خصوصی استفاده کرد.
وی با بیان اینکه توجه به جایگاه فرهنگی و مذهبی شهرستان خوسف باید در رأس برنامه‌های نوروزی قرار گیرد، تأکید کرد: باید زیرساخت‌های لازم برای پذیرایی از مسافران در شهرستان خصوصا دریاچه طبیعی گواب فراهم شود که لازمه آن تعامل و هم‌پوشانی همه دستگاه‌های اجرایی است.
آخوندی با یادآوری رعایت مسائل بهداشتی و نحوه برخورد احترام‌آمیز در مکان‌های اقامتی و گردشگری، گفت: علاوه بر شهر خوسف، بخشداران و دهیاران باید در روستاهای مسیر تردد و پرجاذبه مانند خور، آرک، شهرستانک، اکبرآباد و شهر ماژان غرفه محصولات صنایع‌دستی و سوغات محلی برپا شود.
رئیس ستاد خدمات سفر خوسف افزود: تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان در ایام نوروز مثل شرایط بحرانی در آماده‌باش کامل باشند تا مسافران بدون دغدغه در شهرستان اقامت داشته باشند.
علی صالحی، مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خوسف نیز با اشاره به نوروزگاه متفاوت فرهنگی در این شهرستان، گفت: بسته فرهنگی نوروزگاه با استفاده از ظرفیت ادبی ابن حسام خوسفی، تاریخی و آداب و رسوم شهرستان آماده شده که در صورت همکاری ادارات مربوطه اجرایی خواهد شد.
وی از تورهای روزانه خوسف‌گردی خبر داد و افزود: بازدید از بافت و خانه‌های تاریخی، گواب و بومگردی‌ها از برنامه‌های این تور است.
تهیه ۲۰ المان نوروزی، استقرار سه اکیپ امداد و نجات و آماده‌باش ۲۸۰ نیروی هلال‌احمر، تأمین بخشی از زیرساخت‌ها در آبترش شهرستانک و دق اکبرآباد، تأمین اقلام اساسی مردم و تهیه بسته فرهنگی نوروزگاه خوسف از دیگر مصوبات دومین ستاد خدمات سفر شهرستان خوسف بود.
یادآور می‌شود، شهرستان خوسف با دارا بودن ۱۰۳ اثر ثبت ملی، چهار اقامتگاه بومگردی، مجتمع آب درمانی کویر لوت و چهار مرکز اقامتی به استقبال از نوروز می‌رود.