آزمایشگاه آنتن و ماکروویو با اعتبار ۲۱۰ میلیون تومان از محل اعتبارات دانشگاه بیرجند و نهاد ریاست جمهوری راه‌اندازی شد.

عضو هیات علمی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه بیرجند گفت: این آزمایشگاه از ترم آینده در اختیار دانشجویان رشته مخابرات و دیگر دانشجویان برای تحقیق و پژوهش قرار می‌گیرد.

محمدرضا خورشیدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دانشجویان رشته مخابرات واحد درسی به نام آنتن و ماکروویو دارند که در این درس با قطعات فرکانس بالا و ماکروویو آشنا می‌شوند.

وی بیان کرد: این واحد درسی نیازمند آزمایشگاه بود و آزمایشگاه یادشده نیازهای دانشجویان و پژوهشگران را تامین می‌کند.

وی گفت: آنتن هورن، ماکرواستریپ، پلورایزر و … انواع آنتن هستند که دانشجویان رشته مخابرات با آنها سر و کار دارند و با ایجاد این آزمایشگاه امکان استفاده از این آنتن‌ها برای دانشجویان فراهم می‌شود.

مسئول آزمایشگاه آنتن و ماکروویو دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه بیرجند افزود: اگر دانشجویی بخواهد اثرات تشعشعی را بررسی کند امکان استفاده از ظرفیت این آزمایشگاه را دارد.

وی اظهار داشت: فرستنده و گیرنده ماکروویو در این آزمایشگاه وجود دارد و امکان انجام کار پژوهشی برای دانشجویان سایر دانشکده‌ها هم فراهم می‌شود.

خورشیدی گفت: آزمایشگاه آنتن و ماکروویو دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه بیرجند مجهز به ۲ بخش چهار نفره است که روزانه هشت دانشجو می‌توانند از آن استفاده کنند.

دانشگاه بیرجند با بیش از ۴۰ سال سابقه علمی و آموزشی دارای ۱۱ دانشکده در سه پردیس شوکت‌آباد، امیرآباد و پردیس شهدا است.