#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

?استاندار خراسان جنوبی گفت: روند نزولی آمار بیماران مبتلا به کرونا در استان، نتیجه همراهی مردم در رعایت دستورالعمل های بهداشتی است.
?به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ معتمدیان با بیان این مطلب در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونای استان خاطرنشان کرد: همراهی مردم در رعایت دستورالعمل های بهداشتی و زدن ماسک سبب شده، طی هفته گذشته، شاهد کاهش آمار مبتلایان به کرونا باشیم.
?وی تأکید کرد: قطع کامل زنجیره بیماری، مساعدت و همراهی بیشتر مردم در رعایت پروتکل ها را می طلبد.
?استاندار اظهار داشت : برای کنترل بیشتر بیماری و جلوگیری از افزایش آمار مبتلایان به کرونا، نیازمند تشدید نظارت ها بر وضعیت رعایت دستورالعمل ها هستیم.
?معتمدیان به مأموریت ویژه کمیته اجتماعی، امنیتی در این زمینه اشاره کرد و گفت: در این کمیته باید تدابیری اتخاذ گردد تا با هم افزایی دستگاه های اجرایی، اماکن جمعیتی را بیشتر کنترل کنیم و شاهد کاهش آمار مبتلایان به بیماری باشیم.
?وی از تجربه موفق کشور در برگزاری آزمون دکترا گفت و تصریح نمود: این تجربه می تواند در دیگر برنامه های اجتماعی، فرهنگی، مذهبی، البته با رعایت کامل ضوابط تکرار شود.
?استاندار در ادامه به موضوع برگزاری مراسم مذهبی در ماه محرم اشاره کرد که این روزها در فضای عمومی جامعه با نگرانی هایی همراه شده و گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانات خود در روز عید قربان در این زمینه اتمام حجت فرموند و دولت نیز مصمم است در جلسه روز پنجشنبه به جمع بندی نهایی برسد و موارد مصوب، روز شنبه آینده اطلاع رسانی خواهد شد تا تکلیف مردم و دستگاه ها نیز معین گردد.
?معتمدیان تأکید کرد: آن چه به عنوان سیاست های کلی در ماه محرم مدنظر قرار می گیرد، بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب بر سه اصل الگوسازی، شکوه آفرینی و سلامت محوری استوار خواهد بود.

?وی ادامه داد: فرمایش رهبر درخصوص ملزم بودن بر رعایت توصیه های بهداشتی و عمل کردن به مصوبات ستاد ملی کرونا، برای همه ما اتمام حجت است.
?به گفته وی؛ با دقت در این دو اصل مهم، ملزم بودن بر رعایت توصیه های بهداشتی و عمل کردن به مصوبات ستاد ملی کرونا، شاهد کاهش آمار مبتلایان به بیماری در ایام محرم خواهیم بود.
?استاندار سپس به دو موضوع روند برگزاری آزمون سراسری و الزامات شروع سال تحصیلی جدید در آموزش و پرورش و دانشگاه ها پرداخت و گفت: بر اساس مصوبه روز گذشته ستاد ملی کرونا، سال تحصیلی، با تمهیدات خاص، از ۱۵ شهریور آغاز می شود.
?معتمدیان افزود: طبق این مصوبه، کلاس ها در مناطق سفید به صورت حضوری برگزار می شود، در مناطق کم خطر، موضوع کاهش تعداد دانش آموزان، دو نوبته کردن مدارس، حذف تعطیلی روزهای پنجشنبه و رعایت پروتکل ها مورد تأکید است و در مناطق پرخطر، کلاس ها به صورت غیر حضوری و به تشخیص ستاد استانی مدیریت کرونا برگزار می شود.
?وی با تأکید بر این که کادر آموزشی و اداری ملزم به حضور در محل کار خود هستند، گفت: بنا به مصوبه ستاد ملی کرونا، آموزش های غیر حضوری نیز در ساعت رسمی و با استفاده از تجهیزات مدارس خواهد بود.
?به گفته وی؛ در مورد دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی نیز قاعده بر این است که هر دانشجو می تواند در صورت تمایل در دانشگاه محل سکونت خود ثبت نام نماید و دانشجویانی که به هر دلیل نمی خواهند در این ترم ثبت نام کنند، می توانند از مرخصی استفاده کنند.
?استاندار به موضوع آزمون های استخدامی دستگاه های اجرایی نیز اشاره کرد و گفت: افرادی که در قالب نیروهای کار معین، شرکتی یا کارگری در ایام کرونا در مراکز درمانی فعال بوده اند، از امتیازات ویژه ای در آزمون استخدامی وزارت بهداشت برخوردار می شوند.

?معتمدیان در ادامه به لزوم تأمین تجهیزات و تقویت نیروی انسانی به عنوان دو ضرورت مهم در این ایام نام برد و گفت: از سیاست‌های دولت و مصوبات ستاد ملی کرونا این است که با توجه به زمان بر بودن بیماری، این دو اصل مورد توجه قرار گیرد.
?وی از رئیس دانشگاه علوم پزشکی خواست؛ برای تأمین این نیازها و استفاده از فرصت توزیع اعتبارات وزارتخانه، حداکثر تلاش خود را بنمایند.
?استاندار از تخصیص سه دستگاه MRI به سه شهرستان استان خبر داد و گفت: این دستگاه ها به علاوه دستگاه شتاب دهنده ویژه بیمارستان ایران مهر که قبلاً وعده شده بود، تا یکی دو ماه آینده وارد کشور شده به استان خواهند رسید.
?معتمدیان در پایان، موضوع تأمین ماسک ارزان قیمت را از مهمترین مسایل روز استان برشمرد و از سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خواست؛ همچنان برای تأمین مواد اولیه واحدهای تولیدی و رفع نیاز استان پیگیری های لازم را انجام دهد.