۹ پروژه عمرانی در حوزه آب با اعتبار ۴۴۰ میلیون تومان در استان خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور به بهره‌برداری رسید.

مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی روز چهارشنبه در آیین افتتاح قنات روستای سیدان شهرستان خوسف گفت: این پروژه‌ها شامل احیا و بازسازی پنج رشته قنات، استخر ذخیره آب و سه پروژه کانال کشی آب کشاورزی است.

مهدی هنری با بیان اینکه این پروژه‌ها در شهرستان‌های سربیشه، نهبندان، سرایان و خوسف افتتاح شد اظهار داشت: بخشی از اعتبار هزنیه شده از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی سپاه و بخشی از محل اعتبارات دولتی و مشارکت فعال مردم روستاها بوده است.

وی بیان کرد: امروز پروژه  قنات روستای سیدان خوسف شامل ۳۰۳ متر بعد از ۱۲ سال خشکسالی به نمایندگی از ۹ پروژه در استان به بهره‌برداری رسید.

وی گفت: برای پروژه قنات روستای سیدان ۱۱۴ میلیون تومان هزینه شد که ۸۰ میلیون تومان از محل اعتبارات دولتی، ۲۰ میلیون تومان اعتبار بسیج و سپاه و ۱۴ میلیون تومان سهم خودیاری مردم بوده است.

مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی افزود: نخستین یادواره جهادگران آسمانی کشور به مناسبت ۱۰ مرداد سالروز دیدار جهادگران با مقام معظم رهبری در سال ۹۸، امسال (جمعه ۱۰ مرداد) در تهران و به صورت ویدئوکنفرانس در سایر استان‌ها برگزار می‌شود.

وی گفت: از بسیجیانی که حین ماموریت جهادی و خدمت‌رسانی به مردم مناطق محروم بر اثر حادثه جان خود را از دست دادند به عنوان جهادگران آسمانی یاد می‌شود که چون در مسیر خدمت به مردم بوده‌اند بدون شک در پیشگاه الهی اجر شهید را خواهند داشت.

هنری با بیان اینکه خراسان جنوبی بعد از تهران بیشترین تعداد جهادگران آسمانی را دارد اظهار داشت: تاکنون ۳۵ جهادگر آسمانی در کشور شناسایی شده است که ۶ نفر مربوط به استان خراسان جنوبی هستند.

وی ادامه داد: جهادگر محمد خراسانی از سرایان و پنج نفر از جهادگران به نام علیرضا پروانه، محمدرضا سبزه بین، پژمان هاشمی، حبیب فرزانه و رحمت شیرین از شهرستان نهبندان هستند.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی هم گفت: با افتتاح این پروژه مردم منطقه بعد از ۱۲ سال خشک شدن قنات اکنون از بی‌آبی و کم‌آبی نجات پیدا کردند.

سردار علی قاسمی افزود: احیا و بازسازی قنوات سبب رونق کشاورزی و دامداری و ماندگاری جمعیت در منطقه می‌شود همچنین به جهش تولید کمک فراوانی خواهد کرد.

مرکز شهرستان خوسف در ۳۶ کیلومتری بیرجند است.