مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: همزمان با روز جهانی معلولان ۱۰۰ کتاب شنیداری در استان رونمایی شد و در اختیار کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه قرار گرفت.

 طاهره حمیدی اظهار داشت: در حال حاضر ۲ مرکز فراگیر کانون در شهرستان‌های بیرجند و قاینات فعال هستند و در تلاش هستیم تا سایر مراکز کانون نیز به مرکز فراگیر ارتقا پیدا کنند تا خدمات بهتری به اعضای کانون با نیازهای ویژه ارایه شود.

وی افزود: مراکز فراگیر با فضا و امکانات مناسب، با هدف احترام به حقوق تمامی افراد جامعه و در راستای عدالت فرهنگی به کودکان و نوجوانان عادی و با نیازهای ویژه خدمات فرهنگی، هنری و ادبی را در فضای غیر رسمی ارایه می‌کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با اشاره به برنامه‌های هفته معلولان دراستان گفت: بیش از ۵۰ ویژه برنامه شامل وبینارهای تخصصی، اعزام کاروان پیک امید به موسسه توانبخشی حضرت علی اکبر(ع)، برگزار انجمن‌های مختلف کانون، قصه‌گویی، نمایشگاه مجازی آثار هنری اعضای فراگیر و معرفی کتاب‌های با خط بریل برای کودکان ونوجوانان با نیازهای ویژه در مراکز کانون برنامه ریزی و در بستر فضای مجازی در حال اجرا است.