#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی باید تولید دانش بنیان را در دستور کار قرار دهند، گفت: از ظرفیت نخبگان بومی داخل و خارج استان باید برای تحقق و توسعه بخشیدن به این امر استفاده شود.

 جواد قناعت روز یکشنبه در شورای اداری خراسان جنوبی افزود: با توجه به دغدغه خام فروشی در خراسان جنوبی تنها راه حمایت از تولیدات دانش بنیان در نظر گرفتن تسهیلات مختلف و ویژه در این حوزه است که باید با نگاه ویژه دنبال شود.

وی ادامه داد: جنس بیکاری در خراسان جنوبی مربوط به جوانان تحصیل کرده است که تمرکز بر روی تولیدات دانش بنیان می‌تواند ضمن اشتغال باعث فعال شدن واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه فعال شود.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: مقام معظم رهبری در سخنان نوروزی خود پنج صفت را برای دولت سیزدهم نام بردند که دولت متفاوت، مردمی، امیدآفرین، پرتحرک و عمل کننده از مهمترین آنها است و تاکید داشتند که ریل گزاری عوض شده و چرخش گفتمانی صورت گرفته است و سیاست‌ها از قلمرو اسلام رحمانی به اسلام انقلابی عوض شده است.

قناعت با تاکید بر اینکه امروز نظریه دوگانه جعلی و ساختگی آشتی و قهر با دنیا جالی خود را به پیشرفت درون و برون زا داده است، خاطرنشان کرد: در حوزه استانی هیچ چیز محرمانه‌ای وجود ندارد و مردم باید با جزییات از اقدامات خدمتگزاران خود مطلع باشند.

وی اذعان داشت: در حوزه امید آفرینی که رهبر انقلاب به آن تاکید داشتند انتظار مردم به آینده‌ای روشن است و این دولت امید را در دل مردم زنده کرده است، جامعه ما هم دچار بی اعتمادی سیاسی شده و هم گرفتار ناامیدی اجتماعی که باید با حرکت جهادی رفع شود.

استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: اگر سفره‌های مردم در چند سال گذشته آسیب دیده و سبب بی اعتمادی اجتماعی شده است، باید کار را جدی گرفت زیرا این وضعیت حاصل سیاست‌های غلط هشت سال گذشته است.

وی ادامه داد: در دولت پر تحرک باید به میدان کنش گری پا نهاد و از پشت میز نشینی و گزارش دهی به میدان رفت و در کنار اسناد بالادستی در میان مردم قرار گرفت.

قناعت افزود: تحقق گشایش‌های تدریجی باید در دولت عمل محقق شود که در کنار ضعف‌هایی که وجود داشت بحث تنظیم بازار و خدمات سفر در ایام نوروز که کاری میدانی بود قابل تقدیر است.

وی تصریح کرد: گفتمان عوض شده و تصمیمات نباید روی زمین بماند مدیران باید منویات مقام معظم رهبری را مد نظر قرار دهند و به عنوان پایه و اساس دقت لازم را داشته باشند زیرا پایه منویات معظم له در سال‌های اخیر مسایل اقتصادی بوده که زیربنای آن حمایت از تولید است.

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: تولید، اکسیر مشکلات کشور است که رهبری هم همواره به آن تاکید داشتند و ایشان راه عبور از از مشکلات اقتصادی را رواج و رونق تولید می‌دانند.

وی یادآور شد: یکی از مهمترین موضوعات شعار سال بعد روانی آن است که اعتماد به نفس ملی را بالا ‌برده و باعث عزتمندی مردم در عرصه بین الماللی خواهد شد.

قناعت گفت: کارگروه راهبردی شعار سال زیرمجموعه شورای برنامه ریزی با محوریت معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی تشکیل خواهد شد تا از همه ظرفیت‌ها برای وارد کردن دانش فنی و تخصصی برای دانش بنیان شدن استان استفاده شود.

وی ادامه داد: از ابتدای دولت تاکنون اقدامات قابل توجهی صورت گرفته برخی‌ها کم لطفی می‌کنند که انتظار دارند ماحصل هشت سال تصمیم غلط چند ماهه حل شود اما باید خدمترسانی جهادی را در دستور کار قرار داد تا حاصل آن امید آفرینی باشد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه مدیری می‌خواهیم که فعال و نوآور باشد، افزود: مدیر باید از برنامه‌های سال جلوتر باشد و استاندار را برای هماهنگی‌های لازم طرح‌های مختلف به وزارتخانه‌ها ببرد.

اقامه نماز در دستگاه‌های اجرایی، ستاد اجرایی خدمات سفر و حمایت از گروه‌های جهادی از مهمترین دستورالعمل‌های اولین شورای اداری خراسان جنوبی در سال جاری بود که قناعت در این باره تاکید کرد: نماز ستون دین و محبوبترین اعمال نزد خدا است بنابراین انتظار داریم صفوف نماز جماعت در ادارات باشکوه برگزار شود زیرا از سبک شمردن نماز قطعا آسیب خواهیم دید.

وی یادآور شد: یکی از مهمترین مزیت‌های حضور مدیران در نماز جماعت ارتباط بی واسطه اربابان رجوع و کارمندان با مدیر خواهد بود که نتیجه خوشایندی خواهد داشت؛ در همین خصوص استاندار و معاونین به صورت سرزده در ایام ماه مبارک رمضان در صفوف نماز جماعت ادارات حضور خواهند یافت.

قناعت تصریح کرد: در بحث ستاد اجرایی خدمات سفر هدف اصلی ما میزبانی شایسته و خوب از مسافران است که در کنار آن از همکاری و همگرایی خوب اعضای ستاد در کمیته‌های ۱۰ گانه امسال قدردانی می‌کنیم.

استاندار خراسان جنوبی اذعان کرد: باید هدفگزاری خوبی برای نگه داشت مسافر در سال‌های آتی انجام شود اما در کنار رضایت مردم برای خدمات سفر، امسال ضعف‌هایی هم وجود داشت که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: سیاست دولت حمایت و کمک نیروهای جهادی است که تمامی فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی ملزم به تحقق این مهم هستند.

قناعت همچنین یادآور شد: نوروز امسال شاهد حضور گروه‌های جهادی در استان بودیم که تحقق این مهم زمینه ساز حضور پر شور تر جهادگران دراستان خواهد شد.