به مناسبت روز جهانی گرافیک مراسمی با هدف تجلیل از خانواده شهید محمد علی افسر،نکوداشت مقام علمی و هنری میترا رخشانی و یادبود زنده یاد مهشید رفیعی در محل هتل سپهر بیرجند برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی؛احمد محبی امروز ۶ اردیبهشت ماه جاری در آستانه روز جهانی گرافیک در این مراسم با بیان اینکه گرافیک یکی از شاخص ترین رشته های هنر تجسمی محسوب می شود، بیان داشت: امروز گرافیک به مهمترین رسانه تاثیرگذار در زندگی بشر تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه گرافیک عمری به درازای عمر بشریت دارد تصریح کرد: انسانها در طول زندگی خود،‌ همواره با هنر و بالاخص هنر گرافیک سرو کار دارند.

وی بابه اینکه گرافیک یکی از شاخص ترین رشته های هنر تجسمی محسوب می شود،‌ افزود: گرچه این هنر در گذشته در میان بشریت ناشناخته بود،‌ اما امروز دیگر جایگاه و پایگاه خود را در زندگی انسانها پیدا کرده و بدون شک عمری به درازای بشریت دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی هنرمندان گرافیک را افرادی باهوش و صاحب ذوق و قریحه دانست و با تاکید بر اینکه،‌ با تمسک به هنر می توان بسیاری از مفاهیم و مطالب را به دیگران انتقال داد،‌ گفت: کارهای زیبا و بدیع و ماندگاری به وسیله هنرمندان گرافیک تولید می شود که هر کدام از آنها با دیگری متفاوت است.

وی گفت: نقاشی های غارها و دیوار نوشت هایی که توسط انسان های نخستین انجام می شده است، به نوعی ریشه در این هنر دارد.

محبی با اشاره به اینکه یک عکس شاید انتقال دهنده مفاهیم بسیار زیادی باشد، افزود: اصولا انسان با تصویر سخن می گوید و یک هنرمند گرافیست با زبان بی زبانی، مفاهیم زیادی را به مخاطب منتقل می کند.

وی با بیان اینکه امورات زندگی بشر به طور خواسته یا ناخواسته با هنر گرافیک پیوند خورده است، خاطرنشان کرد: امروز گرافیک به مهمترین رسانه تاثیرگذار در زندگی بشر تبدیل شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی یاد و خاطره پدر گرافیک ایران را گرامیداشت و یادآور شد: در تبلیغات نیز امروز گرافیک و جلوه های بصری حرف اول را می زنند.

محبی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کنگره استانی ٢ هزار شهید خراسان جنوبی در مهرماه امسال برگزار می شود، گفت: این کنگره بزرگترین رویداد فرهنگی است که تمام مجموعه‌های فرهنگی و هنری وظیفه خود می‌دانند تا با تمام توان از این کنگره حمایت کنند و در این راستا این اداره کل در سال جاری تجلیل و تقدیر از مقام شهید و شهادت را در تمام برنامه های فرهنگی و هنری خود قرار داده است که در این مراسم از خانواده شهید محمد علی افسر تجلیل بعمل خواهد آمد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: تمام برنامه های فرهنگی و هنری استان متاثر از این کنگره و برنامه بزرگ فرهنگی است و امیدواریم به بهترین نحو برگزار شود.

لازم به ذکر است؛در این مراسم از خانواده شهید محمد علی افسر، میترا رخشانی اولین دانش اموخته گرافیک در استان تجلیل و یادبود زنده یاد مهشید رفیعی برگزار شد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله