نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، بصیرت را کلید موفقیت‌ها دانست و گفت: هر جا جبهه حق زمین‌گیر شده از بی‌بصیرتی است و گرنه حق به صورت طبیعی غالب خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز یکشنبه در دیدار اعضای کارگروه‌های ستاد دهه بصیرت و میثاق با ولایت افزود: عنصر بصیرت موضوعی است که زندگی جوامع بشری را رقم می‌زند یعنی سرنوشت نسل‌های آینده با بصیرت رقم می‌خورد.

وی گفت: مرکز توزیع بصیرت بر سه اصل استوار است که اگر انجام ‌شود و بصیرت حاصل می‌شود.

امام جمعه بیرجند اظهار داشت: اول سرمایه علمی، تعلیم، تعلم، تذکر و نصیحت است که اگر یک انسان به وسیله شما هدایت شود ارزش آن از هرچه آفتاب بر آن می‌تابد بالاتر است.

وی بیان کرد: دوم مربوط به درون هر شخص اسلامی بصیرت وقتی حاصل می شود که درون شخص حق‌طلب باشد و اگر درون دنبال چیز دیگری است فرد هرگز به بصیرت نخواهد رسید.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: هرکس بصیرت را رعایت کند به درجه‌ای می‌رسد که بین حق و باطل را بشناسند.

وی اظهار داشت: سوم الفاظ و واژه‌هاست که در جامعه‌های مختلف معانی مختلفی دارد به طور مثال بصیرت در علم و فن معنی متفاوت دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: انواع واژه‌ها در مفاهیم پنج‌گانه معنی می‌دهد اگر مفاهیم رعایت نشود مخاطب به راحتی گول می‌خورد.

وی افزود: عده‌ای از اول انقلاب به معانی و مفاهیم لغات پرداخته‌اند که کافی نیست و برای مثال مفعوم آزادی باید در مکاتب مختلف معنی شود.

وی با بیان اینکه این لغات باید در فرهنگنامه‌ای مشخص تبیین شود تاکید کرد: راه ناهموار است به اندازه کافی دانش لازم را دستگاه های فرهنگی در شناخت این مسایل به جامعه هدف نداده اند.

با توجه به رویدادهای مهم بازه زمانی ۹ تا ۱۹ دی، این دهه به «دهه بصیرت و میثاق با ولایت» نام‌گذاری شده است.

همچنین به دلیل همزمانی دهه بصیرت و میثاق با ولایت با دهه اول فاطمیه، شعار محوری و سراسری این دهه «بصیرت فاطمی، ولایتمداری، مقاومت علوی» است.

۲۵ کارگروه برای بزرگداشت دهه بصیرت و میثاق با ولایت در خراسان جنوبی تشکیل شده است.