سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۷۰ مکان و مرکز فرهنگی با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان برای برگزاری مراسم ازدواج جوانان احصا شده است که بعد از رفع نواقص در پرتال فرمانداری‌ها معرفی می‌شوند.

محسن قطبی در نشست خبری به مناسبت هفته ازدواج اظهار کرد: اقتصاد بحث اول در حوزه ازدواج و تشکیل خانواده نیست و موضوع اصلی گره‌های ذهنی است که در بین جوانان وجود دارد و در بین خانواده‌ها هم اشاعه پیدا کرده است.

وی تعداد کارمندان مجرد در استان را ۲ تا سه هزار نفر برآورد کرد و افزود: نبود فرهنگسازی و توجه به مطالبی که از سوی دشمن در فضای مجازی ارائه می‌شود توجه به امر ازدواج را کمرنگ کرده است.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: جشنواره مطلع مهر با حضور ۲۰۰ کارمند مجرد ادارات استان امسال برگزار شد و تعدادی از اساتید و مشاوران مجرب، آموزش‌های لازم را در مورد اهمیت تشکیل خانواده و فرزندآوری در کارگاه مربوطه ارائه کردند.

وی تصریح کرد: تسهیل‌گری ازدواج دنبال می‌شود از طرفی شاهدیم که روز به روز شرایط اشتغال بهتر شده اما فرهنگسازی در امر ازدواج جوانان نیازمند همت دستگاه‌های متولی به ویژه رسانه‌ها است.

قطبی با بیان اینکه ترویج فرهنگ ازدواج آسان با رویکرد آگاهانه، به‌موقع، آسان و پایدار در دستور کار است گفت: امسال جشن‌های وصال در تمامی شهرستان‌ها و حتی برخی شهرها با تجلیل از ۱۹ نفر فعالان و خادمان حوزه ازدواج، سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی فعال در حوزه ازدواج و زوجین دارای برجستگی‌های خاص برگزار می‌شود.

وی با اشاره به مصوبه چهل و یکمین جلسه شورای عالی جوانان مبنی بر برگزاری مراسم ازدواج زوجین در مراکز فرهنگی و آموزشی دولتی در سراسر کشور افزود: براساس این مصوبه نهادها و دستگاه‌های اجرایی مکلف شدند حداقل ۲۰ درصد از ظرفیت تمامی مراکز رفاهی خود از قبیل سالن‌های مراکز فرهنگی، هنری، فرهنگسراها و تالارها را برای برگزاری جشن ازدواج به کمیته سامان ازدواج شهرستان‌ها معرفی کنند.

قطبی با بیان اینکه در آینده‌ نزدک مرکز فعال انتخاب همسر در خراسان جنوبی راه‌اندازی می‌شود گفت: تاکنون ۵۰ مرکز فعال انتخاب همسر در سطح کشور راه‌اندازی شده است.

اول ذی‌الحجه (۳۰ خرداد امسال) سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) آغاز هفته ازدواج است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور