🔹معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: ۷۶ درصد سرمایه گذاری های وارده به خراسان جنوبی از آن چینی‌هاست که باید بیشترین حمایت را از سرمایه‌گذاران این کشور داشته باشیم.
جواد اشرفی روز دوشنبه در نشست مرکز خدمات سرمایه گذاری خراسان جنوبی، اظهار داشت: بعد از چین، کشورهای ترکیه، افغانستان و آلمان بیشترین حجم سرمایه گذاری در خراسان جنوبی را به خود اختصاص داده‌اند.
🔹وی درخصوص وضعیت سرمایه گذاری خارجی در استان گفت: میزان سرمایه‌گذاری مصوب خارجی از ۹۹۱ میلیون دلار به یک میلیارد و ۲۶۷ میلیون دلار در خرداد امسال رسیده که رشد ۲۷ درصدی را نشان می دهد.
🔹معاون استاندار ادامه داد: تعداد پروژه‌های دارای مجوز سرمایه گذاری استان نیز از ۱۳ پروژه در ابتدای دولت سیزدهم به ۲۶ پروژه در ابتدای مردادماه امسال رسیده و رشد ۱۰۰ درصدی در تعداد طرح‌ های سرمایه گذاری خارجی رقم خورده‌است.
🔹اشرفی با اشاره به بهره‌برداری از پنج پروژه سرمایه گذاری خارجی در طول دولت سیزدهم در استان، اظهار داشت: در خصوص میزان سرمایه گذاری خارجی جذب شده در خراسان جنوبی، از ابتدای دولت سیزدهم تا مرداد۱۴۰۲ شاهد رشد ۱۱.۷ درصدی هستیم.
🔹وی گفت: در حال حاضر نیز چهار طرح سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۹۰.۹ میلیون دلار در خراسان جنوبی در دست اجراست.
🔹معاون استاندار با ذکر این نکته که تمام توان خود را در استان با برگزاری جلسات موردی در راستای رفع مشکلات سرمایه گذاران به کار گرفته‌ایم، خاطرنشان کرد: برخی مشکلات سرمایه گذاران به کمبود زیرساخت‌های مختلف بر نمی‌گردد که باید از مرکز پیگیری‌ها لازم صورت گیرد.
🔹اشرفی تصریح کرد: اگر به دنبال توسعه و جذب سرمایه گذار در استان هستیم همه باید با کار تیمی و فرا دستگاهی این موضوع را دنبال کنیم و با جدیت یک و یا چند دستگاه کار به جایی نخواهد رسید.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور