پنج طرح تعاونی در خراسان جنوبی روز سه‌شنبه به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افتتاح شد.

آیین افتتاح طرح‌های تعاونی و اختتامیه نخستین دوره جشنواره ملی پژوهش‌های برتر حوزه تعاون در محل دفتر معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی برگزار شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی در این نشست گفت: طرح‌های تعاونی قابل افتتاح استان پنج تعاونی با ۶۲ عضو است.

غلامرضا اشرفی افزود: این تعاونی‌ها با ایجاد ۲۳ فرصت شغلی و سرمایه‌گذاری ۱۰۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با هدف اشتغالزایی در مناطق محروم و جلوگیری از مهاجرت به بهره‌برداری رسید.

وی از طرح تحقیقاتی با موضوع «آینده‌نگاری کسب و کارهای تعاونی محور در افق ۱۰ ساله» نیز خبر داد و گفت: این طرح توسط اتاق فکر این اداره کل مورد حمایت مادی و معنوی قرار گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی ادامه داد: این طرح تحقیقاتی در جشنواره ملی پژوهش‌های برتر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان طرح «شایسته تقدیر» انتخاب شد.

وی گفت: مجری این طرح تحقیقاتی دانشگاه بیرجند است که با مدیریت یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه بیرجند انجام شد.

۲۸۶ پروژه تعاونی در سراسر کشور امروز با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به بهره‌برداری رسید. ارزش روز سرمایه‌گذاری این پروژه‌ها که به مناسب دهه فجر انجام شد، ۲ هزار و ۵۴۳ میلیارد تومان است.