#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

استاندار خراسان جنوبی گفت: تبعات و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی که با توجه به شرایط موجود و دراثر کرونا شکل می‌گیرد، نیازمند مداخله به موقع است.

حمید ملانوری روز سه‌شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی افزود: تاکید بر آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی است که می‌تواند با توجه به شرایط موجود در استان رخ بدهد؛ آسیب‌هایی که شاید هنوز ناشناخته بوده یا براثر شیوع کرونا بعدها دچار آن شویم.

وی گفت: با توجه به پیش بینی‌ها شاید شیوع کرونا دو یا سه سال دیگر ادامه داشته باشد لذا حضور نیافتن دانش‌آموزان در کلاس‌ها، آموزش‌های مجازی و ارتباط آنها با فضای مجازی و اینترنت می‌تواند تبعات سنگینی داشته باشد.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: از طرفی کشور و نظام به شدت درگیر جنگ روانی و تبلیغاتی دشمن است و دشمن هزینه‌های بسیار سنگینی را برای ایجاد فضاهای تبلیغی و روانی در جامعه می‌کند تا ابهاماتی در ذهن جوانان و نوجوانان ایجاد کند و اینها می‌تواند خطراتی برای آینده کشور داشته باشد.

وی تاکید کرد: نباید منتظر به پایان رسیدن کرونا باشیم و سپس موضوعات را آسیب‌شناسی و برای آن راهکار تعیین کنیم بلکه باید همزمان با آن اقدامات پیشگیرانه داشته و اعتبارات مورد نیاز را پیگیری و تامین کنیم.

ملانوری با بیان اینکه به شدت نگران دوران پساکرونا هستیم افزود: دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش قرار شد به این موضوع ورود پیدا کنند و تمامی رشته‌ها و هنرمندان را بکار گرفته و از تجربیات و استعداد آنها استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت رسانه‌ها در این زمینه به خوبی استفاده شود گفت: این دوره نه فقط برای دانش‌آموزان بلکه آموزش و پرورش و امکاناتی که دارد برای آحاد جامعه می‌تواند مفید باشد و باید از این ظرفیت استفاده کرد.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: باید ورود کارشناسی‌تر به استفاده از امکانات ظرفیت شبکه شاد و توسعه فضاهایی که ایجاد می‌شود، داشته باشیم و اگر در این زمینه غفلت شود بدون شک گرفتار مشکلات فرهنگی و اجتماعی خواهیم شد که بعدها مداوا کردن آن سخت خواهد شد.

وی گفت: اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی حتما باید به دنبال طرح‌های ابتکاری، کارهای نوآورانه و فناوری باشد، اقداماتی که جز آموزش متون درسی در حوزه مسایل اجتماعی و فرهنگی بتواند مداخلات جدی داشته باشد.

ملانوری افزود: همکاران ما در شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به عنوان یک نهاد غیردولتی که برآمده از متن مردم و یکی از اضلاع مثلث مدیریت شهری هستند همچنین اعضای شورای اسلامی روستاها و مدیریت شهری و روستایی برای حفظ سلامت روحی و روانی و فرهنگی و اجتماعی برنامه‌های ویژه‌ای داشته باشند و اجرا کنند.

وی بیان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید با استفاده از تجربیات، توان و استعداد هنرمندان و رسانه‌ها، طرحی را برای دوران پساکرونا آماده کند.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: اگر در حوزه آموزش و پرورش به دلیل مجازی شدن کلاس‌ها و حضور نیافتن در کلاس، فراغتی برای فرهنگیان یا دانش‌آموزان ایجاد شود باید از این ظرفیت برای کیفی‌سازی مباحث آموزشی، توسعه مباحث پرورشی و تربیتی، شناسایی و جلوگیری آسیب‌ها استفاده کرد.

وی گفت: مباحث مطرح شده در شورای آموزش و پرورش و مصوبات آن باید با جدیت پیگیری شود تا به نتیجه مطلوب برسد.

ملانوری بیان کرد: در زمینه آموزش و تعلیم و تربیت در حوزه سخت‌افزاری چون این سازمان عریض و طویل وظایف سازمانی زیادی دارد برای تامین اعتبارات باید از ظرفیت‌های قانونی استفاده شود.

وی افزود: برای تامین اعتبارات مورد نیاز باید از دو محور ظرفیت‌های قانونی مانند تهاتر یا ماده ۵۶ همچنین تامین منابع اعتباری از محل بنگاه‌های موجود و فعال یا سازمان‌ها و نهادهای دیگر در استان استفاده شود.

استاندار خراسان جنوبی بر بهره‌گیری از توان و ظرفیت خیرین برای تامین اعتبارات تاکید کرد و گفت: در آموزش و پرورش تاکنون خیرین تلاش‌های خوبی داشته و حضور فعال دارند اما ظرفیت خیرین بالاتر است.

وی افزود: در حوزه وقف نیز باید بتوانیم موقوفاتی برای تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش ایجاد کنیم و در این زمینه افرادی با تمکن مالی به دنبال باقیات صالحات هستند که اگر موضوعات آموزش و پرورش و این نگاه در آنها ایجاد شود حتما کمک خواهند کرد.

همزمان با نخستین روز هفته دولت، مرکز آموزشی فرهنگی شماره ۲ فرهنگیان بیرجند با حضور استاندار خراسان جنوبی در مرکز ارتقای حرفه‌ای فرهنگیان افتتاح شد.

این پروژه شامل ۲ سالن پذیرایی و اجتماعات است که برای تامین رفاه فرهنگیان با اعتبار سه میلیارد تومان اجرا شد و امروز به بهره‌برداری رسید.