۶۴ پروژه محرومیت‌زدایی در خراسان جنوبی همزمان با استان‌های مختلف کشور به صورت ویدئو کنفرانس با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به بهره‌برداری رسید.

 در این مراسم سه هزار و ۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی مردم‌پایه سازمان بسیج مستضعفین با حضور فرمانده کل سپاه، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه و مسوول سازمان بسیج سازندگی کشور به بهره‌برداری رسید که از این تعداد ۶۴ پروژه مربوط به خراسان جنوبی است.

مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: امروز ۶۴ پروژه محرومیت‌زدایی استان با اعتبار بیش از ۱۵۱ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

مهدی هنری افزود: این پروژه‌ها شامل آبرسانی، بهره‌وری آب کشاورزی، قنات، کانال انتقال و استخر ذخیره آب، آسفالت راه روستایی و پروژه‌های فرهنگی، مذهبی و ورزشی است.

وی با اشاره به عملکرد یک ساله فنی و محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی خراسان جنوبی اظهار داشت: در این مدت مجموع پروژه‌های تفاهم شده شامل ۷۴۹ پروژه بوده که ۳۵۲ پروژه تکمیل شده و ۳۹۷ پروژه در حال اجرا است.

مسوول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی اعتبار مصوب برای این پروژه‌ها را ۲ هزار و ۶۶۷ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از این مبلغ تاکنون هزار و ۳۷۲ میلیارد ریال تخصیص یافته و سهم بسیج، سپاه و خیرین ۴۷۱ میلیارد ریال و سهم دستگاه‌های اجرایی ۹۰۱ میلیارد ریال بوده است.

وی بیان کرد: تفکیک پروژه‌های عمرانی شامل بهره‌وری آب کشاورزی، قنات، کانال انتقال آب و استخر ذخیره آب، آبرسانی روستاها، احداث مسکن محرومان، اماکن فرهنگی، ورزشی و مذهبی، گلزار شهدا و منابع طبیعی است.

هنری افزود: همچنین اولویت پروژه‌ها آب کشاورزی بوده و تاکنون توسط بسیج سازندگی خراسان جنوبی حدود ۹۶۰ رشته قنات احیا شده است.

وی گفت: از محل سهمیه قیر بند “ز” تبصره یک قانون بودجه سال ۱۴۰۰ مجموع پروژه‌های در نظر گرفته شده برای خراسان جنوبی ۱۲۳ پروژه با اعتبار مصوب ۳۸۶ میلیارد ریال بوده که تاکنون پنج هزار و ۲۵۸ تن قیر جذب شده است.

مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی ادامه داد: طرح بسیج آبرسانی با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) نیز در حال اجراست که هزار و ۴۹۰ میلیارد ریال مجموع اعتبار مصوب آن است و ۱۷ مجتمع آبرسانی در این طرح اجرا و ۶۹ روستا از مزایای این طرح بهره‌مند می‌شود و در حال حاضر ۴۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی گفت: همچنین در طرح مسکن مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) ۱۰۰ پروژه با اعتبار مصوب ۲۱۶ میلیارد ریال به بسیج سازندگی استان واگذار شد که دارای میانگین پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد است.