⬅️رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان خراسان جنوبی گفت: سرعت عمل کارشناسان پلیس فتا باعث ناکامی کلاهبردار اینترنتی شد.
سرهنگ “علی محمدپور”در تشریح این خبر اظهار داشت: با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیرمجاز اینترنتی به مبلغ ۴۴۰ میلیون ریال از حساب بانکی، بلافاصله کارشناسان پلیس فتا بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: پس از اخذ اظهارات شاکی و انجام اقدامات پلیسی توسط کارشناسان مربوطه، مشخص شد پیامکی برای فرد قربانی با مضمون “یارانه شما قطع شد برای ثبت نام به لینک yavane.site مراجعه کنید” ارسال شده است که فرد قربانی با مراجعه به این لینک جعلی و وارد کردن اطلاعات کامل شخصی و بانکی خود ، تمامی اطلاعات محرمانه بانکی را در اختیار مجرم قرار داده است.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان خراسان جنوبی بیان داشت: مجرم با در اختیار داشتن اطلاعات بانکی فرد قربانی اقدام به خرید تجهیزات رایانه ای به مبلغ ۴۴۰ میلیون ریال از طریق یکی از فروشگاه های اینترنتی کرد که با توجه به سرعت عمل کارشناسان پلیس فتا در امر پیگیری ، مالک فروشگاه مذکورشناسایی شد و قبل از ارسال تجهیزات خریداری شده نسبت به عدم ارسال و همچنین عودت مبلغ برداشتی از حساب فروشگاه به مالباخته اقدام شد.

سرهنگ محمد پور با بیان اینکه این اقدام پلیس موجب رضایتمندی و تقدیر این شهروند از عملکرد به موقع کارشناسان فتا شد تصریح کرد: شهروندان از پاسخ به این گونه پیامک‌ها که با عناوین مختلف برای افراد ارسال می شود، خودداری کنند و به هیچ عنوان اطلاعات شخصی و بانکی خود را در این سایت‌ها وارد نکرده و اخبار مربوط به یارانه‌ها را صرفا از طریق مراجع و سازمان‌های معتبر پیگیری کنند.
وی خاطر نشان کرد: شهروندان هشدار‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه درفضای ‌مجازی یا پیام‌رسان‌های‌‌ موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس‌فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.