رئیس اوقاف و امور خیریه نهبندان گفت: ۲۱۷ موقوفه با نیت ماه محرم در این شهرستان به ثبت رسیده است.

حمید بهادری، اعلام کرد: همزمان با آغاز ماه محرم طرح «بصیرت عاشورایی» در بقاع متبرکه شهرستان نهبندان همزمان با سراسر کشور اجرایی شد.

رئیس اوقاف و امور خیریه نهبندان بیان کرد: طرح «بصیرت عاشورایی» در چهار نقطه از شهرستان نهبندان از جمله امامزاده سیدعلی(ع)، امامزاده سیدالحسین(ع)، مسجد حضرت ابوالفضل(ع) و مجتمع فرهنگی صاحب الزمان(عج) در حال برگزاری است.

وی با اشاره به برنامه‌های طرح«بصیرت عاشورایی» گفت: در راستای اجرای این طرح بحث برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی، همایش احلی من العسل، همایش رهروان زینبی و نماز ظهر تاسوعا و عاشورا در دستور کار قرار گرفته است.

بهادری با بیان اینکه چهار مبلغ بومی و غیربومی در این شهرستان بحث تبلیغ را بر عهده دارند، ادامه داد: سه نفر از این مبلغان بومی و یک نفر اعزامی از قم هستند و شب های محرم به سخنرانی در خصوص مسائل روز و ولایت مداری می‌پردازند و بحث برپایی خیمه‌های معرفت نیز در دستور کار خود قرار داده‌اند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان بیان کرد: با توجه به وضعیت شیوع ویروس کرونا در این شهرستان تمامی برنامه‌های طرح «بصیرت عاشورایی» در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و بقاع متبرکه این شهرستان از فضای مجازی غافل نشده‌اند و در این زمینه اقداماتی انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه ۲۱۷ موقوفه با نیت ماه محرم در این شهرستان به ثبت رسیده است، یادآور شد: طی روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی از محل درآمد و منابع این موقوفات بحث اطعام عزاداران سیدالشهدا(ع) در دستور کار قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام