مدیر جهاد کشاورزی بیرجند از تسطیح و یکپارچه‌سازی ۴۵ هکتار اراضی روستای حسین آباد سادات خبر داد و گفت: اراضی مربوطه از ۵۰۰ قطعه کشاورزی به ۶۰ قطعه تبدیل شد.

علی محمدی روز شنبه در بازدید معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، استاندار خراسان جنوبی و رئیس سازمان امور اراضی کشور از پروژه تجهیز و نوسازی اراضی حسین آباد سادات بیرجند در جمع خبرنگاران افزود: با تسطیح اراضی طرح آبیاری تحت فشار در دستور کار قرار گرفته و به زودی عملیاتی می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی به عنوان الگوی استان در بیرجند در حال انجام است اظهار داشت: در زمین‌های تسطیح شده عملیات آبیاری با سهولت، سرعت، یکنواخت و به بهترین نحو انجام می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی بیرجند، جلوگیری از هدر رفت آب را از مزایای مهم اجرای طرح تسطیح اراضی دانست و بیان کرد: تسطیح اراضی زراعی به منظور بهبود مدیریت آبیاری در مزرعه و استفاده بهینه از نهاده‌های کشاورزی ضرورتی انکار ناپذیر است.

وی افزایش بهره‌وری مزارع را از دیگر مزایای مهم طرح تسطیح و یکپارچه‌سازی اراضی برشمرد و یادآور شد: ناهمواری اراضی زراعی سبب کاهش قابل ملاحظه بازده محصول و توزیع غیریکنواخت آب در مزارع می‌شود با با عملیات تسطیح این مشکل رفع می‌شود.

محمدی گفت: پراکندگی اراضی سبب می‌شود استفاده از عوامل تولید با دشواری صورت گیرد به این ترتیب مشکلات عدیده‌ای برای بهره‌برداران به وجود می‌آید اما از طریق تسطیح اراضی می‌توان فعالیت‌های کشاورزی را آسان کرد.

در حال حاضر زمین‌های قابل کشاورزی در استان ۴۷۸ هزار هکتار است که حدود ۳۵ درصد قابلیت یکپارچه‌سازی دارد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله