سید محمدرضا طالبی با بیان این مطلب در مراسم تجلیل از خانواده‌های شهدای نیروی هوایی که در آستانه دهه فجر و ۱۹ بهمن ماه سالروز بیعت همافران ارتش جمهوری اسلامی ایران با امام راحل (ره) برگزار شد، ضمن تبریک دهه فجر و چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: انقلاب ما مردمی بود و مردم در پیروزی آن نقش جدی داشتند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، ادامه داد: اولین دستاورد انقلاب در حوزه سیاسی بود چرا که قبل از آن حکومت شاهنشاهی و دیکتاتوری حاکم بود اما با پیروزی انقلاب اسلامی از همان ابتدا تاکنون مردم با شرکت در انتخابات مسئولان خودشان را انتخاب و در سرنوشت خودشان دخیل هستند.

وی گفت: قبل از انقلاب در مراودات سیاسی ما سرافکنده بودیم اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دیپلماسی قوی ما هرکجا به میدان آمد و به سمت مذاکره رفت با اقتدار از مذاکره و دیپلماسی خارج شدیم.

طالبی با اشاره به هشت سال جنگ تحمیلی دشمنان بیان کرد: با وجود نیروی سازمان نیافته نظامی و مشکلات و ضعف‌ها در زمینه تجهیزات و امکانات نظامی، در برابر ۸۵ کشور جهان که غیرمستقیم از صدام حمایت می‌کردند با دست خالی به پیروزی رسیدیم که بخشی از این پیروزی‌ها را مدیون ارتش جمهوری اسلامی و به خصوص کارکنان نیروی هوایی به عنوان تیزپروازان ارتش غیور هستیم.

به گفته وی؛ در زمان طاغوت در هر معاهده‌ بین ایران و کشورهای استعماری و استکباری، بخشی از اراضی کشور جدا می‌شد اما در جنگ تحمیلی یک وجب از خاک وطن به دست دشمن نرسید.

طالبی با ذکر این نکته که متأسفانه منابع خدادادی و معادن غنی ایران اسلامی در زمان طاغوت به تاراج می‌رفت، گفت:  بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه انرژی و سوخت مشکلی نداریم و خودکفا هستیم حتی به برخی کشورها صادرات فرآورده‌های نفتی داریم.

معاون سیاسی استاندار  خراسان جنوبی با اشاره به وجود زیرساخت‌های حداقلی قبل از پیروزی انقلاب ، گفت: این در حالی است که بعد از انقلاب در همین منطقه خراسان جنوبی از بهترین زیرساخت‌ها برخوردار هستیم و تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار و حتی زیر ۲۰ خانوار ما از نعمت برق و گاز برخوردارند.

طالبی تصریح کرد: با پیروزی انقلاب اگر چه دست دشمن از غارت جمهوری اسلامی ایران کوتاه شد اما توطئه‌های مختلف را علیه ما طراحی کردند و همه این دستاوردها با وجود تحریم ها و کارشکنی دشمنان رقم‌ خورده است.

وی به مقایسه جایگاه زنان قبل و بعد از انقلاب پرداخت و گفت: قبل از انقلاب به زن به چشم ابزار نگاه می‌شد اما جایگاه زن بعد از انقلاب براساس جایگاهی که حضرت فاطمه زهرا (س) و پیامبر گرامی اسلام (ص) برای زن تعریف کرده‌اند، احیا شده و زنان مسلمان به هویت اصلی خود دست یافته‌اند و در تمام موضوعات کشور نقش‌آفرین هستند.

به گفته وی؛ درخصوص این آزادی که الان دستاویز رسانه‌ای دشمنان شده، بدانید که نظام اسلامی ایران جایگاه رفیع زن را تعریف و  به درستی در این زمینه نقش ایفا کرده‌، در حالی که در غرب برای زنان قانون جنگل حاکم است و ما این قانون را برای زنان جامعه خود نمی‌پسندیم.

معاون استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی روحیه خودباوری در بین آحاد مردم و مسئولان ما به وجود آمد، گفت: با این روحیه خودباوری و با توکل با خداوند و ائمه اطهار (ع) توانستیم اتفاقات خوب و بزرگی را رقم بزنند.

طالبی با اشاره به پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در زمینه هسته‌ای و نانو تکنولوژی، افزود: امروز و به برکت نظام جمهوری اسلامی در نانو تکنولوژی و میکرو الکترونیک، شبیه‌‌سازی، ربات و در صنایع هوا و فضا جزو کشورهای برتر جهان هستیم.

وی با تأکید بر این که ما در حوزه امنیت و اقتدار نظامی در درجه‌ای قرار داریم که هیچ ابرقدرتی جرأت حمله  و تجاوز به جمهوری اسلامی ایران را ندارد، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در حال پیشرفت و تعالی است و مسیر خود را با اقتدار ادامه می دهد و این مسائلی را هم که اخیراً دشمن به وجود آورده، کف روی آب است و هیچ نگرانی از اینگونه مسائل نداریم.

به گفته وی؛ نظام جمهوری اسلامی ما نظامی رو به رشد و کمال یعنی به سمت تمدن سازی اسلامی است و با توکل به خداوند و یاری امام عصر(عج) به این مرحله خواهد رسید.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور