#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

?استاندار خراسان جنوبی  :
?استاندار خراسان جنوبی گفت: ۶۰ درصد موارد ابتلای به کرونا، نتیجه حضور در تجمعات و دورهمی های خانوادگی بوده است.
معتمدیان با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی، ۶۰ درصد مبتلایان به کرونا در استان، افرادی بوده اند که در مراکز تجمعی، جشن ها، مراسم ختم و عروسی، شب نشینی ها و دورهمی ها شرکت داشته اند.
?وی با اشاره به افزایش آمار فوتی های ناشی از کرونا در استان گفت: بر اساس آخرین اطلاعات، تا این لحظه ۶۸ نفر از هم استانی های ما در اثر ابتلای به کرونا جان خود را از دست داده اند.
?استاندار، متذکر شد: تا قبل از اغلب بیماران ما سرپایی بوده اند اما در حال حاضر بیماران بستری شده، افزایش قابل توجهی دارند که این موضوع بسیار نگران کننده است.
?معتمدیان ادامه داد: افزایش آمار بیماران بستری شده در بحث اشغال تخت های بخش کرونا و تخت های ویژه در آینده مشکل ساز می شود.
?وی یادآور شد :در حال حاضر ۸۹ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری می باشند.
?به گفته وی؛ با توجه به میزان شیوع این بیماری و افزایش آمار بیماران، هیچ کدام از شهرهای استان در وضعیت سفید قرار ندارند.
?استاندار تصریح نمود: شهرستان های زیرکوه و سرایان در وضعیت زرد کم خطر، شهرستان های بشرویه، درمیان و قاینات در وضعیت نارنجی پرخطر و شهرستان های بیرجند، خوسف، طبس، فردوس، سربیشه و نهبندان در وضعیت قرمز و بسیار پرخطر قرار دارند.
معتمدیان افزود :وضعیت شهرستان ها بر مبنای افزایش آمار بیماران تنفسی تعیین می شود.
?وی در پایان این بحث از مردم خواست؛ همچنان کرونا را جدی بگیرند، در مراکز تجمعی ماسک بزنند، پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و به موضوع فاصله گذاری اجتماعی همچنان توجه داشته باشند.
?به گفته وی؛ بر اساس سیاست های تبیین شده ماسک ارزان و به وفور در اختیار مردم قرار می گیرد تا در زمینه تأمین ماسک مشکلی نداشته باشند.