معاون امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی، در نشست خبری پیرامون حادثه آتش‌سوزی در مینی پالایشگاه منطقه ویژه اقتصادی بیرجند، بیان کرد: «بعد از آخرین مرحله اطفای حریق در منطقه، شرایط پایدار بوده و پرونده بسته و به شرکت مربوطه تحویل داده شده است».
🔹 عباس‌زاده، با اشاره به اهمیت آمادگی مسئولان و جامعه برای مقابله با شرایط نامطلوب و حوادث احتمالی، گفت: «رعایت الزامات مربوط به سلامت، بهداشت، ایمنی و محیط زیست تکلیفی همگانی برای دستگاه‌ها است‌ که باید مورد توجه قرار گیرد».
، عباس‌زاده با بیان اینکه شرایط خاص، عوامل خرابکارانه و خطای انسانی ممکن است حادثه ناگواری را خلق کند، افزود: «در حادثه آتش‌سوزی، آنچه از دست مجموعه دستگاه‌های اجرایی برمی‌آمد، در بالاترین سطح انجام شد».
🔹 ‌معاون امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی، ادامه داد: «در این اتفاق تقریبا نادر در کنار تمام نگرانی‌ها، شاهد هم‌افزایی و همکاری تمام دستگاه‌ها بودیم و مانوری عملی برای متولیان در مدیریت صحنه حادثه بود».
🔹عباس‌زاده، با بیان اینکه تأمین شرایط ایمنی مربوط به کار در واحدهای بخش خصوصی بر عهده خودشان است، گفت: «در این حادثه با آتش‌سوزی میعانات گازی و مخزن ذخیره مواجه بودیم که در گام اولیه اطلاعات کافی از شرایط موجود در حادثه را نداشتیم».

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور