استاندار خراسان جنوبی گفت: در سال‌های گذشته به برکت خدمات نظام اسلامی، دسترسی مردم به امکانات افزایش یافته و لازم است در کنار توسعه امکانات و تجهیزات، مسائل روانی، اجتماعی و فرهنگی افراد نیز رشد پیدا کند.

“حمید ملانوری” روز پنجشنبه در نشست شورای اقامه نماز استان که با حضور سید “احمد زرهانی” قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور برگزار شد، افزود: از آنجایی که فرهنگ ما مرکب از فرهنگ اسلامی و ایرانی است، بهترین چیزی که می‌تواند آرامش را در جامعه ایجاد کند، نماز است.

وی از نماز به عنوان بهترین وسیله ارتباطی بین خالق و مخلوق نام برد و گفت: هیچ امکان ارتباطی، قوی‌تر از نماز با خالق یکتا وجود ندارد.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه کسانی که اهل نمازند، ارتباطشان با افراد جامعه راحت‌تر و قوی‌تر است افزود: براساس آنچه در آموزه‌های دینی آموخته‌ایم، بهترین راه موفقیت در راستای انجام وظایف سازمانی، ارتباط‌گیری صحیح بین سازمان و مخاطبان آن است.

وی بهترین شیوه ارتباط‌گیری با جامعه را حوزه معنویات دانست و اظهار داشت: هر مدیری باید به این مقوله ورود جدی داشته باشد و شورای اقامه نماز نیز با جدیت این زمینه را دنبال کند.

ملانوری گفت: برگزاری جلسه، اجلاس، مسابقه فرهنگی و مذهبی در زمینه فرهنگ نماز لازم اما ناکافی است و باید به دنبال شیوه‌های نو و خلاقانه باشیم.

وی بر بهره‌گیری از ظرفیت شبکه شاد تاکید کرد و گفت: از این ظرفیت می‌توان در زمینه‌های مختلف به ویژه مسائل فرهنگی و ترویج نماز استفاده کرد.

استاندار خراسان جنوبی افزود: سعادت ما در گرو اهمیت دادن به نماز است لذا وظیفه داریم از همه ظرفیت‌های موجود نسبت به ترویج فرهنگ نماز بهره ببریم.

وی گفت: اگر به دنبال ترویج فرهنگ نماز هستیم باید بین مردم و نماز دوستی برقرار شود.

ملانوری اظهار داشت: با توجه به اهمیت نماز و در راستای اهداف و وظایف سازمانی، استانداران و فرمانداران در سراسر کشور باید با همکاری مدیران دستگاه‌های اجرایی به موضوع نماز توجه ویژه داشته باشند.

وی گفت: آیین‌نامه‌ای درخصوص تشکیل شورای اقامه نماز استان‌ها و شهرستان‌ها به امضای مقام عالی وزارت کشور و رییس ستاد اقامه نماز کشور رسیده است.

استاندار خراسان جنوبی به پیشرفت‌های بزرگ بشر در زمینه علم و فناوری اشاره و اضافه کرد: باید تلاش کنیم به تناسب رشد علم و فناوری و توسعه امکاناتی که براساس دانش بشر در اختیار انسان‌ها قرار گرفته، فرهنگ به ویژه معنویات در جامعه رشد کند تا در این دنیای پرتلاطم و در عصر ارتباطات و اطلاعات بتوانیم فرهنگ دینی خود را از آسیب حفظ کنیم.

ساختمان اداری آموزشی ستاد اقامه نماز استان خراسان جنوبی دیروز (چهارشنبه) با حضور قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور، استاندار خراسان جنوبی و رییس سازمان بسیج سازندگی در بیرجند افتتاح شد.