#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند در پیامی به اولین همایش طلاب، علما و فضلای شهرستان زیرکوه اظهار داشت: همه باید تبیین کنند اما جامعه روحانیت بصیر می‌تواند راه تبیین را تشخیص دهد.

 در پیام حجت‌الاسلام و المسلمین سید “علیرضا عبادی” آمده است: با سلام به امام زمان (عج) و با درود به روان مقدس رهبر فقید انقلاب و سلام و درود به رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران، رهبر مسلمین جهان و سلام به محضر جامعه علماء، طلاب و روحانیت معظم شهرستان زیرکوه، هم سلام عرض می‌کنم و هم تشکر دارم هم از اینکه توفیق شرفیابی نداشتم عذرخواهی می‌کنم.

وی ادامه داد: نامه مبارک حضرت حجت‌الاسلام آقای صباغیان امام جمعه محترم زیرکوه واصل شد، از متن و عنوان نامه خیلی لذت بردم و بصیرت جامعه علما، طلاب و محصلین شهرستان زیرکوه در مشهد و قم و در شهرستان دیگر که تشریف دارند برای بنده خیلی لذت‌بخش بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: زیرا همراه با بصیرت است و بصیرت در آن موج می‌زند، زیرا این تشکل حوزوی را به تعبیر نامه براساس تکلیف شرعی و تکلیف دینی در مسئولیت‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و معیشتی که خوب معنای آن این است که نماز و روزه تنها دین نیست اینها شاخصه‌های بزرگی هستند اما دین همانطور که فقها می‌فرمایند هر موضوعی را که مطرح کنید روی آن حکم دارد.

وی تصریح کرد: بنابراین دین برنامه زندگی است و فراگیر است و آنهایی که غیر از این تصور می‌کنند دچار اشتباه هستند. بالاخره نمی‌شود دین داشت در مقابل انواع و اقسام مسئولیت‌هایی که دین معین کرده و برای مردم انواع و اقسامی که پیش می‌آید انسان بی‌تفاوت باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی افزود: بنابراین متن نامه بسیار غنی بود، در جامعه چه می‌گذرد؟ در مقام مبارزه با ظلم که اساس دین است، تکلیف چیست؟ در مقابل انواع هجمه و هجوم دشمن در بحث‌های اقتصادی چه کار باید کرد؟ در بحث‌های فرهنگی و در جریان‌های سیاسی یک متدین چه باید بکند؟ در حمایت از دولت اسلامی و مردمی تا در اجرای دین موفق باشد ما چه تکلیفی داریم؟

وی اظهار داشت: در معیشت مردم چه موضعی باید داشته باشیم و در انواع و اقسام نیازهایی که جامعه ما دارد آن هم در این مقطع، این برای همیشه است اما این مقطعی است که رهبر فرزانه و حکیم انقلاب با جهان‌شناسی و دین‌شناسی ویژه‌ای که همراه با الهام است این را پیچ تاریخ تعبیر فرموده‌اند.

امام جمعه بیرجند گفت: پیچ تاریخ یعنی چه؟ یعنی تاریخ تا اینجا آمده بعد از این باید متحول شود و متحول به نفع اسلام و مسلمین باشد بلکه به نفع نوع بشر باشد چون آنی که ما الان مواجهیم در دنیا استکبار جهانی او دشمن بشریت است.

وی افزود: بله، ممکن است به عنوان مکر و حیله و گول زدن تعبیرات مختلف کند اما حقیقت حال این است که جایگاه و مواضع استکبار جهانی ستم بر نوع بشر است و ویرانی کل دنیاست، آوارگی انسان‌ها است، جان و مال و خون و ناموس مردم را هدر می‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: تاریخ تا اینجا آمده نمی‌خواهد تجدید نظر کند؟ چرا قطعا می‌کند، انقلاب اسلامی همین پیام را دارد که باید تغییر کند به نفع بشر و اسلام هم که می‌گوییم به دلیلی که اسلام مال یک مردم خاصی نیست مال یک کشور خاصی نیست، اسلام دین خدا برای نوع بشر و سعادت کل بشر است بنابراین این پیچ تاریخ است و اینجا عمل، کار و تبیین می‌خواهد.

وی اظهار داشت: چقدر رهبر فرزانه انقلاب روی مسئله تبیین که حقایق بیان شود و از بندها و کیدها و مکرهای بسیار فنی و روانی و تبلیغاتی غرب در جهت گول زدن مردم و اینکه جایگاه‌ها را عوض کند و جلاد را بگذارد جای شهید و شهید را بگذارد جای جلاد؛ ظالم را بگذارد جای مظلوم را که باید تبیین کند؟

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: همه باید تبیین کنند اما مسلم آنهایی که می‌توانند تشخیص بدهند و راه تبیین را برای همه مردم تبیین کنند آن جامعه روحانیت بصیر است.

وی ادامه داد: این بصیرت از این نامه مبارکه شما سرشار بود، بسیار لذت بردم و به همین دلیل هم متمم عرائض خودم را به خود شما می‌سپارم، شما خیلی بهتر از بنده می‌دانید و بهتر از بنده احساس مسئولیت می‌کنید، خواستم تبرکی بجویم و در نهایت دعاگوی شما هستم.