#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

استاندار خراسان جنوبی گفت: در شرایط فعلی که هدفمندسازی یارانه‌ها مطرح است، واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان و به طور کلی فعالان اقتصادی نیاز به حمایت دارند تا از این مقطع خاص عبور کنیم.

 جواد قناعت  در حاشیه بازدید از چند واحد تولیدی و صنعتی در بیرجند افزود: یکی از موضوعاتی که در این شرایط خاص وجود دارد این است که باید از شرکت‌های فعال و به‌طور کلی فعالان اقتصادی مواظبت و مراقبت شود تا در تکانه‌های اقتصادی و عبور از این مقطع خاص که مرحله اجرایی شدن هدفمندسازی یارانه هاست، زمینگیر نشوند.

وی گفت: برنامه در دستور کار مجموعه مدیران استان است که از واحدهای راکد یا واحدهایی که با نیمی از ظرفیت خود فعالیت می‌کنند، سرکشی کنیم و جلساتی برگزار می‌شود تا حداکثر ظرفیت آنها به کار گرفته شود و بتوانیم واحدهای راکد را نیز فعال کنیم.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: عمده مشکلات شرکت‌ها و فعالان اقتصادی استان، موضوعات بانکی است اگرچه مشکلات دیگری هم وجود دارد و بانک‌ها نیز یکسری دستورالعمل‌ها و محدودیت‌هایی دارند.

وی با بیان اینکه قوانین حاکم بر نظام بانکی محدودیت‌هایی را ایجاد می‌کند ادامه داد: در عین حال باید در این شرایط خاص دست فعالان اقتصادی را گرفت لذا هدف از این بازدیدها حل مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی است که بخشی از مشکلات آنها را حل کنیم.

قناعت گفت: عمده مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی، سرمایه در گردش است که باید بتوانیم با ارایه راهکارهایی نقدینگی مورد نیاز این واحدها را تامین کنیم تا از مرحله خاص فعلی عبور کنند.

وی بیان کرد: جلساتی قبل و بعد از این بازدیدها برگزار می‌شود که امید است منجر به رفع موانع شده و واحدهای تولیدی موفق به اخذ تسهیلات مورد نیاز شوند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در ارتباط با بازدیدهای امروز نیز جلسه‌ای به منظور پیگیری و رفع مشکلات واحدهای صنعتی با شورای هماهنگی بانک‌ها و دعوت از فعالان اقتصادی برگزار خواهد شد.

قناعت امروز به همراه جمعی از مدیران بانکی و دستگاه‌های اجرایی با حضور در شهرک صنعتی بیرجند، از چند واحد تولیدی و صنعتی بازدید کرد.

در این بازدید که بیش از سه ساعت به طول انجامید، مسائل و مشکلات شرکت دان و علوفه شرق، شرکت عمران و توسعه رضوی در زمینه تولید بتن سبک، شرکت دانش‌بنیان مهراس کویر با تولید انواع لوله یو پی وی سی، واحد تولیدی انواع روغن‌های گیاهی و یک واحد تولیدی نبات و آب نبات مورد بررسی قرار گرفت