از ۴۵۰ اثر فاخر تولیدی صداوسیمای خراسان جنوبی در حوزه دفاع مقدس رونمایی شد.

 فرمانده سپاه انصارالرضا استان درمراسم رونمایی از آثار تولیدی صدا و سیمای

 استان گفت: در خصوص دفاع مقدس تا کنون هرچه کار کردیم به اندازه کافی نبوده و ضروری است از یادگاران آن زمان که اکنون سن و سالی از آن‌ها گذشته مستندات تهیه شود.

 

سردار مهدوی افزود:  در دوران دفاع مقدس مدیران برخلاف برخی مسئولان امروز که تنها دنبال دیده شدن هستند، به دنبال کار جهادی و فی سبیل الله بودند و به دنبال حضور در مقابل دوربین‌ها و تریبون‌ها نبودند.

 

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس معادلات تمام دنیا را برهم زدیم، گفت: دفاع مقدس ما گنج است و طراحی عملیات‌های دفاع مقدس ما به گونه‌ای بود که در دنیا نمونه بود و با وجود کمبود تجهیزات، بهترین عملیات‌ها را طراحی می‌کردیم و سلاح‌های جنگی را بعد از هر پیروزی در عملیات‌ها مهندسی معکوس می‌کردیم.

 

مدیرکل صدا و سیما استان هم با اشاره به اینکه صدا و سیما همواره  توجه ویژه به موضوع ایثار و شهادت داشته است، گفت: برای تولیدات فاخر این سازمان، بنیاد شهید، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و سپاه انصارالرضا استان کمک‌ کرده اند.

آینه دار با بیان اینکه حوزه دفاع مقدس همچنان جای تبیین و کار دارد، افزود: امروز از ۴۵۰ برنامه رادیویی و تلویزیونی تولید صدا و سیمای استان، معادل ۱۰۰ ساعت برنامه رونمایی شد.

وی گفت: از ۴۵۰ برنامه عنوان شده، ۱۲۰ برنامه تلویزیونی است.

مدیرکل صدا و سیما استان گفت: ۸۰ برنامه یاد یاران با استناد به وصایای شهدا، ۲۰ نمایش رادیویی بلند، ۵۰ نمایش کوتاه معرفی شهدا و رزمندگان دفاع مقدس و ۶۰ برنامه یاد شقایق از جمله این آثار فاخر است.

وی  با بیان اینکه آمادگی کامل برای همکاری با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در تولیدات حوزه دفاع مقدس را داریم افزود: در طول سال نیز در بخش‌های مختلف تولیدات حوزه ایثار و شهادت در کنداکتور‌های صدا، سیما و خبر وجود دارد و به آن اهمیت داده می‌شود.

آینه دار تاکید کرد: برای تولیدات کیفی در رسانه، دستگاه‌های فرهنگی از جمله صدا و سیما نیازمند حمایت است.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور