رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان خراسان جنوبی گفت: فعالیت مراکز تعویض پلاک در این استان به شکل زوج و فرد است و همه مراکز ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند.

سرهنگ علیرضا عباسی افزود: مراکز تعویض پلاک استان با الزام رعایت پروتکل‌های بهداشتی  فعالیت خود را از روز شنبه ششم اردیبهشت ماه آغاز کردند.

وی گفت: پلاک‌هایی که آخرین شماره آنها زوج است در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه و پلاک‌هایی که رقم آخر آنها فرد است روزهای یکشنبه، سه شنبه و پنجشنبه می توانند به این مراکز مراجعه کنند.

رییس پلیس راهور خراسان جنوبی بیان کرد: البته به مراکز شهرستان‌های کوچک اعلام شده است در صورتی که مراجعه کننده کم باشد، خدمات به همه ارایه شود.

وی گفت: تا پایان هفته برای ارایه خدمات بهتر به مردم ساعت کار مراکز تعویض پلاک تا ساعت ۱۷ افزایش یافته است و مراکز تعویض پلاک ملزم به ضد عفونی هستند ولی مراجعه کنندگان هم باید تجهیزات بهداشتی از جمله ماسک و دستکش به همراه داشته باشند.

سرهنگ عباسی با تاکید بر پرهیز از هرگونه تجمع در مراکز تعویض پلاک اضافه کرد: در این ۲ روز مراجعه مردم متعادل بوده و مشکلی از لحاظ شلوغی در مراکز گزارش نشده است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۰ مرکز تعویض پلاک در استان خراسان جنوبی گفت: دفاتر خدمات تعویض پلاک در همه شهرستان‌های استان فعال بوده به جز شهرستان خوسف که هنوز دفتر تعویض پلاک ندارد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی تاکید کرد: مراجعه کنندگانی که تاریخ وکلات آنها منقضی شده باید اول آن را تمدید کرده و سپس به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنند و تمامی دیون دولتی از جمله عوارض، مالیات و عدم خلافی باید پرداخت شود تا امکان تعویض پلاک در مراکز وجود داشته باشد.

وی همچنین از شروع به کار آموزشگاه‌های رانندگی در استان خبر داد و گفت: این فعالیت نیز براساس پروتکل‌های بهداشتی مصوب ستاد مقابله با کرونا است.

اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند در ادامه طرح فاصله گذاری اجتماعی به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا از روز شنبه ۲۳ فروردین ماه در سراسر کشور آغاز شد و براین اساس مشاغل و صنوف با خطر کم یا متوسط فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

همچنان رعایت نکات بهداشتی و پرهیز از ترددهای غیرضروری مهمترین راه پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا و گسترش این ویروس اعلام و تاکید شده است که بازگشایی صنوف و برخی اماکن عمومی به معنای گذر از مرحله اپیدمی بیماری نیست.