#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در حال حاضر ۲۱ بیمار کرونایی در بخش مراقبت ویژه (ICU) بیمارستان‌های استان خراسان جنوبی بستری هستند که حال عمومی هفت نفر از آنها مناسب نیست.

محمد دهقانی فیروزآبادی شامگاه شنبه درباره آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ در خراسان جنوبی اظهار داشت: اکنون ۲۰۰ بیمار با مشکل حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۳۷ بیمار تنفسی در بخش مراقبت ویژه تحت درمان قرار دارند.

وی افزود: از این تعداد ۸۴ بیمار تست کرونا آنها مثبت شده است و ۲۱ بیمار در بخش مراقبت ویژه هستند.

افزایش جان‌باختگان در خراسان جنوبی 

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از افزایش موارد فوت ناشی از کرونا در استان خبر داد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته سه بیمار مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی فوت شدند.

کارشناسان بهداشتی و متخصصان تاکید دارند که استفاده از ماسک یکی از موثرترین روش‌ها در پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ و جلوگیری از گسترش ویروس کرونا است.

براساس آخرین رنگ‌بندی از نظر شیوع کرونا، ۶ شهرستان از ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی در وضعیت قرمز (بسیار پرخطر)، سه شهرستان در وضعیت نارنجی (پرخطر) و ۲ شهرستان در وضعیت زرد (متوسط خطر) قرار دارند و هیچ شهرستان استان در وضعیت سفید (کم خطر) نیست.

روند ابتلا به ویروس کرونا از اواسط خرداد امسال در خراسان جنوبی دوباره صعودی شد و امروز هم در ردیف استان‌های در وضعیت هشدار قرار گرفت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم اواخر هفته گذشته گفت: تعداد تخت‌های بخش مراقبت‌های ویژه بسیار محدود است و در چنین شرایطی پیشگیری از شیوع بیماری و اینکه افراد به سمت بیماری و بخش‌های درمان بستری پیش نروند، بسیار مهم است.

کامبیز مهدی‌زاده افزود: اگر تعداد بیماران بستری بالا برود در ارائه خدمات با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی گفت: امید است با همکاری مردم در آینده نزدیک ۲ تا سه هفته دیگر شاهد کاهش شیوع بیماری باشیم اما اکنون وضعیت استان نگران کننده است.

وی اظهار داشت: با انجام سه کار ساده استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از قبیل شست و شو و ضد عفونی دست‌ها می‌توان تا ۹۰ درصد از شیوع کرونا جلوگیری کرد.