#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

۲ میلیارد تومان اعتبار در بازدید استاندار خراسان جنوبی از گود باستانی سه‌قلعه سرایان برای اجرا و تکمیل این پروژه ورزشی اختصاص یافت.

 سرپرست اداره‌ کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی روز پنجشنبه در این بازدید گفت: عملیات اجرایی گود باستانی خیرساز سه‌قلعه سال ۹۷ آغاز شد و این پروژه به دلیل کمبود اعتبار معطل مانده است.

محمدحسین خسروی اظهار داشت: با اختصاص یک میلیارد تومان از محل استانداری و یک میلیارد تومان توسط فرمانداری این پروژه فعال می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی که امروز در ششمین سفر شهرستانی خود به سرایان سفر کرده است، از معدن بنتونیت در این شهرستان بازدید کرد.

معدن بنتونیت دوست‌آباد، بزرگترین ذخیره شناخته شده بنتونیت ایران است و بالاترین حجم تولید بنتونیت را دارد.

این معدن متعلق به شرکت صنایع تولید پودر بندر امام با ذخیره قطعی ۳.۶ میلیون تن و ذخیره احتمالی بیش از ۱۰ میلیون تن است. مجوز استخراج سالانه این معدن ۲۰۰ هزار تن است که میزان بالایی از بنتونیت مورد نیاز بخش گندله‌سازی صنعت فولاد و چاه‌های حفاری را تامین می‌کند.

واحد تولیدی فرآوری پودر بنتونیت شرکت کهن پودر دارای ۲ خط فعال تولید است که میزان تولید فرآورده در هر خط ۳۰ هزار تن در سال پیش‌بینی شده است.

خط سوم این واحد با ظرفیت تولید ۳۰ هزار تن در سال اکنون در حال احداث است.

استاندار خراسان جنوبی همزمان با حضور در گلزار شهدای شهر سه‌قلعه با پدر گرانقدر شهید دانش‌آموز غلامحسین برازنده نیز دیدار و گفت‌ و گو کرد.

غلامحسین برازنده اردیبهشت ۱۳۴۴ در سه‌قلعه متولد شد و آبان ۱۳۶۲ در عملیات والفجر۴ و در پنجوین عراق به شهادت رسید.

بازدید از محور آنتنی چاه غیاث، پروژه پایگاه اورژانس جاده‌ای چاه طالب، معدن بنتونیت، گود باستانی سه‌قلعه، افتتاح طرح‌های کشاورزی، بازدید از سالن ورزشی آیسک، مجتمع دامداری، سالن آمفی تئاتر، دانشکده کشاورزی و پیست موتورسواری در سرایان، حضور در شورای اداری شهرستان و دیدار با خانواده شهید از برنامه‌های سفر یک روزه استاندار به سرایان است.

استاندار خراسان جنوبی را در این سفر نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و فرماندار سرایان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی همراهی می‌کنند.

مرکز شهرستان سرایان در ۱۶۰ کیلومتری بیرجند است.