معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: دستگاه‌های اجرایی استان باید حداکثر تا ۲ هفته پاسخ استعلامات لازم برای طرح‌های مختلف را ارائه کنند و پاسخ استعلام دستگاه‌ها باید زمین و احداث پروژه را شامل شود.

محمد فرهادی روز یکشنبه در چهارمین نشست ستاد توسعه خاوران که به ریاست استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، افزود: طرح استعلام بدون نام اولین بار در خراسان جنوبی اجرا شد که نقش موثری در کاهش بروکراسی‌های اداری دارد.

وی اظهار داشت: در این طرح به تمامی دستگاه‌ها اعلام شده که پاسخ استعلامات را بدون نام و حداکثر تا ۲ هفته اعلام کنند.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: پاسخ ندادن در مهلت مقرر به منزله نبود مشکل است و کارگروه فنی روال کار خود را ادامه خواهد داد.

وی افزود: استعلام‌ها دومنظوره خواهد بود و دستگاه‌ها در یک پاسخ استعلام باید زمین و ساخت و ساز را با هم مورد بررسی قرار دهند.

فرهادی با اشاره به اینکه هدف از راه‌اندازی ستاد توسعه خاوران، تسهیل شرایط برای سرمایه‌گذاران است گفت: یکی از مهمترین اهداف کارگروه امور زیربنایی استان نیز مکان‌یابی مناسب برای اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری است و دستگاه‌ها باید ضمن مکان‌یابی مناسب برای جانمایی طرح‌ها، تامین زیرساخت‌های لازم را نیز مدنظر قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه مدیران باید در پاسخ‌های ارائه شده دقت لازم را داشته باشند افزود: پاسخ استعلامات باید کامل، شفاف و بدون ابهام باشد و نقشه و کروکی لازم ارائه شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: هرچه در این مرحله، کار با دقت بیشتری صورت گیرد، روند اجرای پروژه‌ها و طرح‌ها را سرعت می‌دهد و  اطمینان خاطر سرمایه‌گذار را به همراه دارد.

وی گفت: در حال حاضر چند طرح برای جذب سرمایه‌گذار آماده معرفی است و سرمایه‌گذار با ورود به این حوزه درگیر بروکراسی‌های اداری نخواهد شد.

دستگاه‌های محوری تحقق شعار سال مشخص شدند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: دستگاه‌های محوری برای تحقق شعار سال مبنی بر “تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها” احصا شده‌اند و این دستگاه‌ها اقدامات پیش‌بینی شده و اجرایی همطراز با تحقق شعار سال را به دبیرخانه اعلام کرده‌اند.

مشیرالحق عابدی افزود: ادارات کل صنعت معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و شرکت شهرک‌های صنعتی از جمله این دستگاه‌ها هستند و در این ارتباط سازمان صمت هفت اولویت با ۹ برنامه اجرایی را برای اجرایی شدن شعار سال به دبیرخانه معرفی کرده است.

وی گفت: جهاد کشاورزی ۱۰ اولویت و ۱۰ برنامه اجرایی، اقتصاد و دارایی چهار اولویت و هفت برنامه اجرایی، اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی ۲۱ اولویت و ۲۱ برنامه اجرایی، میراث فرهنگی هفت اولویت و هفت برنامه را در حوزه‌های مختلف تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها معرفی کرده‌اند.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: امیدواریم با رصد اقدامات اولویت‌دار و برنامه‌های اجرایی بتوانیم در سال ۱۴۰۰ شاهد تحقق شعار تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها باشیم.

استاندار خراسان جنوبی آبان ۹۹ پس از حضور در این استان شعار «خراسان جنوبی؛ تدبیر، تلاش، توسعه» را سرلوحه امور اعلام کرد و متعاقب آن از راه‌اندازی ستاد توسعه خاوران خبر داد.

ستاد توسعه خاوران با هدف به‌کارگیری همه ظرفیت‌های بخش دولتی و خصوصی در فضایی هم‌افزا برای دستیابی به توسعه پایدار، همه‌جانبه و متوازن خراسان جنوبی، ۱۷ دی پارسال با حضور استاندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استان در محل استانداری به طور رسمی راه‌اندازی و از سند توسعه خاوران هم رونمایی شد.

پنج کمیته تخصصی شامل «کمیته شناسایی و جذب نخبگان، فعالان و افراد موثر در حوزه سرمایه‌گذاری»، «کمیته شناسایی فرصت‌ها و مزیت‌های سرمایه‌گذاری در استان»، «کمیته شناسایی و جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی»، «کمیته اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی» و »کمیته پایش و ارزیابی عملکرد» ذیل ستاد توسعه خاوران فعالیت می‌کنند و دبیرخانه این ستاد در معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی مستقر است.

استاندار خراسان جنوبی امروز اعلام کرد: طرح راه‌اندازی “ستاد توسعه خاوران” در سطح ملی مورد تایید قرار گرفته و به عنوان یک الگو به تمامی استان‌ها ابلاغ شده است.